اخبار

مسابقه خبری به مناسبت روز جهانی بهداشت در سال 2013

سازمان جهانی بهداشت با توجه به شعار سلامت سال 2013 مسابقه نقاشی با موضوع









مسابقه خبری به مناسبت روز جهانی بهداشت در سال 2013

پیام : فشارخون

سازمان جهانی بهداشت با توجه به شعار سلامت سال 2013 مسابقه نقاشی با موضوع

 

 

 


مسابقه خبری به مناسبت روز جهانی بهداشت در سال 2013

پیام : فشارخون

 

پیام روز جهانی سلامت در سال 2013 به عنوان فشارخون یا فشارخون بالا نام گذاری شده است. هدف روز جهانی سلامت سال 2013، ارتقای آگاهی بیشتر و انجام رفتارهای سالم تر به منظور پیشگیری از فشارخون بالا در زمینه پیشگیری از فشارخون و ارتقای فرصتها برای شناسایی اولیه و حمایت از شرایطی است که موجب  ارتقاء سلامت می شود .

کنترل فشارخون می تواند باعث پیشگیری از حملات قلبی، سکته مغزی و بیماریهای دیگر که می تواند معلولیت و حتی مرگ ناگهانی را به همراه داشته باشد، گردد.

پیام اصلی این است که اگر چه فشارخون یک معضل بزرگ بهداشتی در نظر گرفته می شود، اما قابل پیشگیری و درمان می باشد. با داشتن یک شیوه زندگی سالم نظیر داشتن رژیم غذایی متعادل، داشتن فعالیت فیزیکی و عدم استعمال دخانیات، می توان فشارخون را کنترل کرد.

فشارخون چیست؟

فشارخون می تواند خطراتی نظیر حملات قلبی، سکته مغزی، نارسایی های کلیوی، کوری و چندین مشکلات عروقی دیگر را افزایش می دهد .

گمان می رود که در اکثر جوامع، 3/1 میانسالان دارای فشار خون می باشند. با افزایش سن نیز این نسبت افزایش می یابد برای مثال در سن 20 الی 40 سالگی، ما می توانیم شاهد فشار خون در یک فرد از میان ده نفر باشیم. اما در سن پنجاه سالگی وسنین بالاتر فشارخون در  پنج نفر از هر ده نفر وجود دارد.

نقش هر کدام از ما چیست؟

ما می توانیم با انجام کارهای زیر باعث کاهش خطر فشارخون شویم :

-         کم کردن استفاده از نمک

-         داشتن رژیم غذایی متعادل

-         داشتن فعالیت مرتب فیزیکی

-         داشتن وزن مناسب

-         اجتناب از مصرف دخانیات از هر نوع آن نظیر : سیگارها و شیشه

دانش آموزان عزیز

شما می توانید با مشارکت در فعالیتهای روز جهانی بهداشت، به تلاش ها در زمینه پیشگیری از فشارخون کمک نمائید. برای مثال، شما می توانید آگاهی مردم را در خصوص علل و عواقب فشارخون افزایش داده و افراد آشنا را تشویق نمائید که رفتارهای خود را تغییر داده و از بروز فشارخون پیشگیری نمایند. شما همچنان می توانید، میانسالان اطراف خود را تشویق نمایید که دائماً فشار خون خود را بررسی نمایند.

 

 

شما می توانید این مفاهیم را در نقاشی ها و با رنگهای متفاوت بیان کنید؟

شرایط :

1- دانش آموزان گروه های سنی 8 الی 18 سال می توانند آثار خود را به صورت طراحی یا نقاشی ارسال نمایند.

2- دانش آموزان می توانند از کاغذهای نقاشی مناسب برای کشیدن نقاشی و از هر گونه رنگ آمیزی استفاده کنند.

3- لطفا  آثار نقاشی به کمیته کارشناسی بررسی آثار واقع در ساختمان حافظ ، معاونت بهداشتی ، دفتر سلامت خانواده ،جمعیت و مدارس بفرستند تا  متعاقبا" آثار منتخب به دفتر منطقه ای شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت ارسال شود.

4- آخرین مهلت دریافت نقاشی  ها روز 5 اسفندسال جاری  می باشد.

5- قضاوت در مورد آثار دانش آموزان در پنج گروه سنی زیر انجام می گیرد.

6- الف : 9-8       ب : 11-10      پ : 13-12      ت : 15-14     ث : 18-16

7- داوران مسابقه در منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در مصر به قضاوت در مورد آثار برگزیده کشورز ها پرداخته و نظر نهایی خود را اعلام خواهند نمود .

8- سازمان جهانی بهداشت آثار برنده گان و سایرین را به صاحبانش عودت نمی دهد.

9- سازمان جهانی بهداشت حق استفاده از کارهای هنری دریافت شده از کشور ها را در انتشارات خود دارد.

10-          هر اثر باید با فرم پیوست و شامل اطلاعات زیر باشد:

 

·    نام و نام خانوادگی کامل

·    کشور

·    سن

·    آدرس کامل منزل

·    نام و آدرس مدرسه

·    شماره تلفن (در صورت وجود داشتن)

نقاشی ها ی بدون اطلاعات فوق از مسابقه حذف  خواهند شد. (اطلاعات فوق باید به طور خوانا نوشته شود و ترجیحاً تایپ شود. )

  1. برنده گان علاوه بر لوح تقدیر، جایزه ای معادل 200، 175، 150، 125، 100 دلار دریافت می دارند. در دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، نمایشگاهی برای نمایش، نقاشی های منتخب برگزار می شود.

توجه برای مدارس و معلمین هنر:

از مدارس درخواست می شود که موارد منتخب را به کمیته ارسال دارند. در حالی که تمام دانش آموزان تشویق می شوند که در این مسابقه ارتقای آگاهی در زمینة شعار روز جهانی بهداشت شرکت کنند، داوران فقط موارد مناسب را انتخاب نمایند.

نام و نام خانوادگی : ......................................................................................................................Full name :

گروه سنی : (لطفاً علامت بزنید)                                                                                         Age group :

8-9 £            10-11 £            12-13 £            14-15 £            16-18 £           

School Name & Address :

نام مدرسه و نشانی آن :

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Home Address :

نشانی منزل :

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

School phone # with code :

کد شهر و شماره تلفن مدرسه :

......................................................................................

Home phone # with code :

کد شهر و شماره تلفن منزل :

........................................................................................

کشور : ............................................................................................................................................... Country :

دانش آموزان باید برای تکمیل خوانا و کامل فرم کمک شوند.


۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ۱۲:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید