نحوه ارائه شکایات: :
هدف از راه اندازی این سامانه کوتاه کردن مسیر دریافت و رسیدگی به شکایاتی است که در حوزه بهداشت وجود داردمردم
میتوانندشکایات بهداشتی خود را از طریق شماره تلفن 190ثبت نمایند. شایان ذکر است دسترسی به این سامانه از طریق تلفن
ثابت و همراه و بدون نیاز به پیش شماره امکان پذیر می باشد . کلیه شکایات مرتبط با بهداشت ثبت شده در مرکز 190 ، به
کاربری ستاد معاونت و شهرستان محل شکایت ارجاع می گردد و از ستاد به بازرسین رسیدگی به شکایات 190اطلاع داده می
شود .
فرایند ارائه خدمت:
1- دریافت شکایت از سوی سامانه 190
2- بررسی شکایت از نظر صحت و سقم موضوع
3- مصاحبه یا مکالمه تلفنی با شاکی و کسب اطلاعات لازم
4- در صورت تایید شکایت اجرای مقررات و یا مکاتبه با ادارات ذیربط
5- ثبت پاسخ شکایت و دریافت نظرسنجی
6- در صورت عدم رضایت شاکی پیگیری تا حصول نتیجه مطلوب