اخبار

برگزاری جلسه هماهنگی و هم اندیشی در راستای ارتقاء وضعیت برنامه های کودک سالم و تکامل، کودک بیمار وپرخطر

کودکان، سلامت کودکان،اولویت وزارت بهداشت

 

استمرار و تقویت ارایه خدمات سلامت کودکان (توجه دقیق به پایش رشد و تکامل، تغذیه و مکمل یاری، غربالگری،بیماری های شایع کودکان) از اولویت های مهم اداره سلامت کودکان وزارت متبوع در سال 1403 می باشد.

دکتر فریبا شفیعی مدیر گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی بیان کرد: پایش رشد و تکامل کودکان، پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های شایع کودکان، پیگیری به موقع کودکان بیمار پرخطر بستری در بیمارستان، از مداخلات مهم در کاهش مرگ و میر کودکان 1تا59 ماهه می باشد.

شاطرآبادی رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان بیان کرد: تقویت برنامه های فوق الذکر نیازمند تدوین استراتژی ها و فعالیتهای مداخله ای در قالب برنامه عملیاتی می باشد و نقش موثری در پیشبرد اهداف برنامه سلامت کودکان خواهد داشت.

لذا سومین جلسه هماهنگی و هم اندیشی در خصوص تدوین برنامه عملیاتی بر اساس اولویت های مهم اداره سلامت کودکان وزارت متبوع، با تأکید بر اهداف، انتظارات و مداخلات مؤثر جهت ارتقاء وضعیت برنامه های کودک سالم و تکامل، کودک بیمار وپرخطر، با حضورکارشناسان گروه سلامت نوزادان و کودکان شهرستان های تابعه، به میزبانی این معاونت برگزار گردید.


۲۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۰:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید