اخبار

نشست توجیهی بررسی اهداف و اولویت های برنامه سلامت میانسالان و سالمندان در سال 1403

سلامت سالمندان،بهداشت، میان سالان

 

نشست توجیهی کارشناسان برنامه سلامت میانسالان و سالمندان شهرستانها در محل سالن اجتماعات سـردار شـهید حاج قاسم سلیمانی واقع در معاونت بهـداشتی، برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا آقای دکتر کریمی معاون محترم فنی عنوان کردند: بیشتر از 60 درصد جمعیت استان را گروه سنی میانسال و سالمند تشکیل می دهد و جمعیت این گروههای سنی کماکان در حال افزایش است. 

 مرگ و میر، ناتوانی و رفتارهای بزرگسالان همه ابعاد سلامت خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. مخاطرات تهدید کننده سلامتی در بزرگسالان، از قبیل بیماریها، دیابت و فشارخون، اثر استعمال دخانیات و...بر سلامت سایرافراد خانواده تاثیر گذار است.. 

بنابراین ساماندهی به جمعیت میانسالان و سالمندان به عنوان یک قشر عظیم در جامعه ،همت والایی را نیاز دارد و برنامه ریزی برای سلامت این گروهای سنی و پیشگیری از مهمترین مشکلات سلامت در میانسالان و سالمندان و تشخیص زود هنگام عوامل خطر و بیماریها، بسیار با اهمیت است. انتظار می رود کارشناسان مربوطه با برنامه ریزی مناسب و تدوین مداخلات مؤثرجهت بهبود کمی و کیفی ارائه خدمات به این گروههای سنی اقدام نمایند. 

در ادامه خانم افضلی رئیس گروه محترم سلامت میانسالان و سالمندان ضمن بیان مهمترین چالش های برنامه ها در سال 1402 و بررسی مهمترین شاخصها و پوشش های برنامه درطی چند سال متوالی و بررسی میزان دستیابی به اهداف برنامه در هر شهرستان، مهمترین اولویت های برنامه سلامت میانسالان در سال 1403 و انتظارات از شهرستانها را به منظور بهبود وضعیت ارائه خدمت عنوان کردند. سپس خانم پاکدین کارشناس محترم سلامت سالمندان، به بیان اولویت های برنامه سلامت سالمندان، لزوم ارتقای کیفیت ارایه خدمات، آموزش شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی و...پرداختند. در انتها شهرستان ها تجارب موفق خود را اعلام و به تبادل نظر در خصوص دستیابی به اهداف برنامه های سلامت میانسالان و سالمندان پرداختند.


۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید