اخبار

ادغام برنامه شیوه زندگی سالم بر اساس آموزه های طب ایرانی در نظام شبکه های بهداشت

ادغام برنامه شیوه زندگی سالم بر اساس آموزه های طب ایرانی در نظام شبکه های بهداشت


امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی مردم، نوع غذاها، کم تحرکی و ...، علی رغم کنترل بیماریهای واگیر و عفونی و افزایش شاخص امید به زندگی و تغییر ساختار نسبی جمعیت به سمت میانسالی و سالمندی، بار بیماریهای غیر واگیر، افزایش یافته است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه دراینخصوص ارتقای سلامت وکاهش بار بیماری ها را مستلزم افزایش سطح سواد سلامت مردم و تغییر رفتار سلامت آنها دانست.


 دکتر شکیبا در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه عنوان کرد: دانشمندان و حکمای بزرگ ما برای تأمین و ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری ها توصیه هایی دارند که در زمان حاضر نیز می توانیم از آن ها استفاده کنیم.


وی با اشاره به سلامت محور بودن طب ایرانی گفت: بسیاری از آموزه های طب ایرانی مبتنی بر اصلاح سبک زندگی است و با توجه به ریشه دار بودن این آموزه ها در فرهنگ و باورهای مردم، مقبول بوده و قابلیت پذیرش خوبی دارد و دسترسی به خدمات آن نیز برای مردم آسان است.


رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه عوامل سبک زندگی در طب ایرانی تحت عنوان« شش اصل ضروری برای زندگی سالم» شناخته می شوند گفت: این شش اصل حیاتی عبارتند از:هوا و محیط زیست ،حرکت و سکون( ورزش و استراحت)،خواب و بیداری،خوردن و آشامیدن ،دفع مواد غیر ضروری و حفظ مواد ضروری و حالات روحی و روانی که همواره مدیریت صحیح این موارد از دیر باز مورد توجه دانشمندان طب ایرانی بوده است.
۱۹ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید