اخبار

انتخاب درست پوشاک و کفش مناسب دانش آموزان

انتخاب درست پوشاک و کفش مناسب دانش آموزان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انتخاب درست پوشاک و کفش مناسب  در شروع سال تحصیلی مهم است.

وی افزود: افزایش آگاهی والدین و دانش آموزان در زمینه نحوه انتخاب ملزومات مناسب بسیار مهم است و والدین باید به آن دقت لازم را داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: همزمان با شروع سال تحصیلی رعایت نکاتی ساده و مهم موجب آرامش، راحتی، شادابی و حفظ سلامت دانش اموز شده و امکان بهره‌برداری بیشتر او را از مدرسه و فرصت‌های آموزشی فراهم می‌آورد.

وی عنوان کرد: توصیه‌های مهم برای انتخاب پوشاک مناسب دانش آموزان شامل خرید لباس فرم با جنس مرغوب و مقاوم، انتخاب رنگ سازگار با قوانین مدرسه، خرید لباس با یقه راحت و آزاد برای حفظ تمرمز در ساعات درسی و انجام فعالیت‌های ورزشی.

این مسئول ادامه داد: روپوش دارای یک یا ۲ جیب برای قراردادن وسایل مورد نیاز دانش آموز، استفاده دانش آموزان پسر از روپوش، راحت بودن شلوار برای نشست و برخاست دانش آموز به مدت پنج الی ۷ ساعت.

وی ابراز کرد: تعویض و شستشوی لباس زیر دانش آموز به صورت روزانه، تهیه ۳-۴ جفت جوراب نخی کوتاه با رنگ روشن و شستشو روزانه، استفاده از مقنعه رنگ روشن و شستشو و اتو هفته‌ای یک الی ۲ بار.

وی در خصوص اهمیت کفش مناسب به دلیل استفاده ۳۰ الی ۴۰ ساعت در هفته و خطر ابتلا به صافی کف پا و زانو درد گفت: کفش بایستی با فرم طبیعی پاهای فرد مطابقت داشته باشد و سایز درج شده روی کفش‌ها در نظر گرفته نشود لذا قابل اطمینان نیست.

وی به طور طبیعی پاهای فرد صبح‌ها نیم سایز کوچک‌تر از بعدازظهر دانست و بهترین زمان خرید کفش را عصر‌ها اعلام کرد و کفش خوب را فاصله یک سانتی‌متری شصت پا با انتهای کفش بیان کرد و هم‌شهریان عزیز را از خرید کفش تنگ به امید جا باز کردن پس از مدتی منع کرد.

وی با وجود بزرگی یکی از پاها از پای دیگر افزود: هنگام خرید پای بزرگتر را ملاک قرار داده و حتما کفش هردو پا را  امتحان کنید، بعد از پوشیدن کفش قسمت پنجه را چک کرده و از فاصله بین بلندترین انگشت و نوک کفش اطمینان حاصل کنید.

این مسئول تاکید کرد: انتخاب کفش مقاوم و با دوام و اطمینان از نرمی کفش، در بچه‌های کوچکتر به دلیل عدم بیان کامل احساسات چک کردن پا تا چند روز بعد از خرید کفش و اطمینان از راحت بودن کفش از ضرورت خرید کفش است.

وی خاطرنشان کرد: امید است با رعایت نکات فوق در انتخاب پوشاک مناسب در حفظ و ارتقا سلامتی فرزندان بکوشیم لذا آنچه کودکان و نوجوانان بیش از همه نیازمند هستند حفظ آرامش در خانه و صمیمیت بین والدین و اعضای خانواده است.
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ ۱۲:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید