اخبار

ولادت حضرت علی اکبر (ع)، الگوی جوانان ایران اسلامی مبارک باد

ولادت حضرت علی اکبر (ع)، الگوی جوانان ایران اسلامی مبارک باد

معاون بهداشتی دانشگاه گفت: جوانی ، پویایی، بالندگی و حرکت بسوی فردایی روشن است، فردایی که با تلاش و کوشش و در سایه ایمان، تخصص، تفکر علمی و مشارکت اجتماعی جوانان در عرصه های مختلف نظام اسلامی محقق خواهد گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر شکیبا به مناسبت هفته جوان (13-7 بهمن) با بیان اینکه جوان نماد عظمت، عزت، پاکدامنی، سرشار از امید و نشاط و طلایه دار پرچم پیشرفت و تعالی بشری است گفت: بی شک اعتلاء و پویایی هر جامعه در گرو وجود جوانانی است که در درون آن جامعه پرورش یافته، برای پیشرفت آن گام برداشته و با کار و تلاش خود، آینده ای بهتر برای همنوعانشان رقم می زنند.

وی اظهار داشت: در راستای ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری و برنامه های جوانی جمعیت، شعار امسال هفته جوان "ازدواج بهنگام، آسان، موفق و پایدار"  می باشد که لزوم اهمیت ازدواج در جوانان را بیان می نماید.

دکتر شکیبا عنوان کرد: بر همگان مبرهن است که ازدواج به عنوان یکی از دستورهای الهی در دین اسلام بر هر زن و مرد مسلمان واجب بوده و در آموزه های اسلامی بر ازدواج به هنگام  تاکید شده است.
وی جمعیت هوشمند و سالم را برای هر کشوری یک سرمایه اجتماعی دانست و گفت: ازدواج دیرهنگام به عنوان یک آسیب اجتماعی است که پیامدهای آن می‌تواند فرصت رشد در زندگی مشترک را از جوانان بگیرد.
دکتر شکیبا حساس سازی اجتماعی و معطوف کردن توجه جوانان به امر ازدواج ، آگاه سازی اجتماعی در خصوص ابلاغ سیاست های جوانی جمعیت ،آگاهی رسانی به خانواده ها در مورد ازدواج آسان و به هنگام فرزندان آنها ،ارایه آموزش های ازدواج آسان و پایدار به جوانان و خانواده ها ،نقش فرزندآوری در سلامت خانواده و آسیب های ناشی از کم فرزندی و مزایای فرزندآوری در سلامت مادر  از جمله اهداف برگزاری روز ملی جوان با توجه به روزشمار و شعار این هفته است. 

روز شمار هفته سلامت جوان با شعار "ازدواج بهنگام، آسان، موفق و پایدار "
1  یکشنبه     1401/12/7     خانواده جوان و شاد
2  دوشنبه     1401/12/8     ازدواج دانشجویی
3  سه شنبه    1401/12/9     نقش دانشگاه در ترویج و تسهیل ازدواج
4  چهارشنبه  1401/12/10    مزایای فرزند آوری بر سلامت خانواده
5  پنج شنبه  1401/12/11    نقش خانواده در ترویج و تسهیل ازدواج
6  جمعه       1401/12/12    آسیب های کم فرزند آوری
7  شنبه        1401/12/13    فرزندآوری و سلامت مادر
۸ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید