اخبار

💠در نشست کمیته کشوری اقتصاد بهداشت به میزبانی کرمانشاه مطرح شد؛ 🔰

💠در نشست کمیته کشوری اقتصاد بهداشت به میزبانی کرمانشاه مطرح شد؛ 🔰


💢دکتر بابک فرخی  معاون اجرایی مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت :

🔶 توجه به بحث اقتصاد بهداشت ابزار خوبی برای مدیران است به گونه ای که مدیران می توانند بر اساس بررسی میزان  هزینه ها و در نظر گرفتن منابع مالی  و اعتبار مورد نیاز در راستای ادغام و اجرا ی برنامه ها تصمیم گیری نمایند.

🔶در  برنامه های ادغام یافته در حوزه  سلامت یکی از الزامات اجرای آن مطالعات و استفاده از مستندات در خصوص بحث های اقتصاد سلامت است .

🔶در این زمینه در حال حاضر برنامه های خوبی در کشور در حال انجام است ،اما باید  بحث هزینه تمام شده برنامه ها نیز به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

🔶تا کنون در بحث اقتصاد سلامت در حوزه بهداشت فعالیت های محدودی صورت گرفته و اقدامات انجام شده در این زمینه بیشتر در حوزه درمان بوده است .

🔶 امیدواریم با توجه به فعالیت گروه اقتصاد بهداشت  در مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت و لزوم مشارکت و  نظارت این گروه بر برنامه های ادغام یافته حوزه بهداشت با تاکید بیشتر بر اقتصاد بهداشت ، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

🔶یکی از الزامات ادغام برنامه های فنی در حوزه سلامت علاوه بر  ادغام فنی و   ساختاری و  نیروی انسانی مورد نیاز ،منابع مالی و اعتباری و میزانهرینه فایده و هزینه  اثر بخشی برنامه ها نیز می باشد

🔶ایشان ضمن تشکر از ریاست محترم دانشگاه  علوم پزشکی کرمانشاه و معاونت بهداشتی این دانشگاه که همواره در اجرای  برنامه های حوزه سلامت  با تمام توان با وزارت بهداشت همکاری لازم را داشته‌اند از معاون بهداشت و سایر پرسنل حوزه سلامت و فعالیت های ایشان جهت پیشبرد برنامه های معاونت در حوزه های مختلف در اجرای برنامه های کاربردی در راستای ارتقا بهداشت جامعه  کمال تشکر را داشته اند.
۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید