اخبار

💠در نشست کمیته کشوری اقتصاد بهداشت به میزبانی کرمانشاه مطرح شد؛ 🔰

💠در نشست کمیته کشوری اقتصاد بهداشت به میزبانی کرمانشاه مطرح شد؛ 🔰
 
 
💢دکتر خسروی معاون فنی مرکز میریت شبکه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت :
 
📍در حوزه بهداشت تا کنون بحث اقتصاد بهداشت که بسیار مهم و اثر گذار است به صورت عملیاتی مطرح نشده بود و سال ها در زمینه اقتصاد بهداشت و سلامت کار منسجمی صورت نگرفته است و داده های اقتصاد سلامت در حوزه بهداشت در سطح ملی کمتر مورد توجه قرارگرفته است.
 
📍با توجه به پیگیری های صورت گرفته از حدود یک سال پیش کمیته علمی اقتصاد بهداشت در معاونت بهداشت وزارت تشکیل شده است و در این خصوص چندین جلسه در راستای تعیین چارچوب ها و مشخص نمودن انتظارات و وظایف برگزار و اساس نامه ای در این خصوص تدوین شده است .
 
📍یکی از بحث هایی که سنگ بنای بحث اقتصاد بهداشت است این است که ما واقعا هزینه تمام شده خدمات واحدها را با جزییات آنها داشته باشیم و بر این اساس برآورد هزینه صورت گیرد.
 
📍خوشبختانه در کشور در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده اما در راستای افزایش اثر بخشی برنامه ها همراه با کنترل هزینه ها در بحث کلان و ملی باید در خصوص انتظارات در حوزه فنی و اجرایی به یک اتفاق نظر برسیم و یک چارچوب مشخص تعیین گردد و هزینه تمام شده برنامه مورد بررسی قرار گیرد.
 
📍در بحث PHC نیز یک سری شاخص های اقتصادی داریم اما هزینه های برآورد شده مورد تحلیل قرار نگرفته و در بحث کلان  این شاخص ها باید بحث و بررسی شود و یک دیدگاه جدید و یک  اتفاق نظر در این حوزه داشته باشیم.
 
📍اگر بخواهیم اقتصاد بهداشت را در کشور پایدار سازیم  نیاز به فرهنگ سازی داریم و باید در مدیران این ظرفیت را ایجاد کنیم که دیدگاه آن ها در این خصوص تغییر یابد.
 
📍 مدیران در همه کانون های مدیریتی در سطح شهرستان ،دانشگاه و ملی باید در خصوص فرهنگ و دانش اقتصاد بهداشت آگاهی های لازم را داشته باشند.
 
📍دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و معاونت بهداشتی این دانشگاه همواره در اجرای برنامه های حوزه بهداشت و درمان نهایت تلاش و همکاری را  دارد که بسیار قابل تقدیر است.
 
📍نتایج حاصله از برگزاری این نشست و کارگاه دو روزه نیز به صورت یک گزارش کاربردی در راستای توجه ویژه به اقتصاد بهداشت، در اختیار مدیران حوزه بهداشت قرار خواهد گرفت و به طور قطع در پیشبرد اهداف نظام سلامت در کشور  بسیار موثر خواهد بود
۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید