اخبار

💠نشست کمیته کشوری اقتصاد بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

💠نشست کمیته کشوری اقتصاد بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
 

🔶نشست کمیته کشوری اقتصاد بهداشت با حضور معاونین اجرایی  و فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و معاونین بهداشتی و اجرایی و اساتید اقتصاد بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور از امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مدت دو روز در حال برگزاری است.

💢دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

🔹بحث اقتصاد بهد اشت در اجرای برنامه ها در سطح واحد های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است اما متاسفانه تا کنون به صورت دقیق و کاربردی مورد توجه قرار نگرفته است.

🔹بسیاری از برنامه های ما در حوزه بهداشت پیوست اقتصادی ندارد و این مسئله منجر به عدم دریافت نتیجه مطلوب و موثر از اجرای این برنامه ها در سطح کلان خواهد شد.

🔹برگزاری این جلسات و هم اندیشی ها  بین دانشگاه های مختلف کشور با محوریت و رهبری وزارت بهداشت به طور قطع راهکاری ارزشمند و موثر در راستای اجرای برنامه های حوزه بهداشت با پیوست اقتصادی خواهد بود.

🔹بر این اساس با در نظر گرفتن میزان هزینه تمام شده در اجرای برنامه های بهداشتی و  برنامه ریزی لازم برای کاهش هزینه ها و اجرای برنامه ها با هزینه کمتر از ایجاد چالش در دانشگاه ها در حین اجرای برنامه های بهداشتی جلوگیری می شود.

🔹به طور قطع از این پس با توجه بیشتر به بحث اقتصادی در اجرای برنامه ها و طرح های بهداشتی در کشور  میزان هزینه تمام شده و منابع مالی مورد نیاز مورد بررسی قرار می گیرد و  برنامه با هزینه ی کم تر و اثر بخشی بیشتر  اجرا خواهد شد‌  و  امیدوارم بر این اساس در آینده نزدیک تمام برنامه های ما در حوزه بهداشت و سلامت ، سلامت اقتصاد باشد.
۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید