اخبار

⭕️اهمیت هفته اطلاع رسانی ایدز

⭕️اهمیت هفته اطلاع رسانی ایدز


 💢 دکتر شکیبا معاون بهداشت دانشگاه در گفتگو با سرویس علمی، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه به مناسبت هفته جهانی ایدز (۱۰_۴ آذر)  :

🔹این هفته همانند همیشه اهمیت دارد تا این نکته به افراد و مسئولین یادآوری گردد که هنوز نیاز اساسی افزایش توجه جهت مبارزه با ویروس HIV برای پایان انگ و تبعیض، افزایش آگاهی و بهبود کیفیت زندگی افرادی که با HIV زندگی می کنند، مورد نیاز است.
 
🔹در این روزها باید به چالش ها و مشکلات موجود در زمینه پیشگیری و کنترل HIV توسط کلیه مسئولین پرداخته شود.
 
🔹 یکی از چالش های اصلی در کشور و استان ما کاهش تشخیص و شناسایی موارد مبتلا به HIV می باشد و علیرغم وجود زیر ساختهای مورد نیاز و ایجاد دسترسی برای عموم جامعه و افراد واجد شرایط جهت آزمایش رایگان و محرمانه HIV، هنوز به علت عدم آگاهی جامعه از این مراکز و همچنین انگ و تبعیض متاسفانه افراد واجد شرایط تمایل ندارند در این مراکز تحت درمان  قرار گیرند.
 
🔹با توجه به شعار جهانی سال 1401 " برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص HIV "  لازم است تلاش بیشتری برای ایجاد دسترسی بدون هیچ گونه قید و شرطی برای انجام آزمایش محرمانه و رایگان و همچنین ارائه خدمات کاهش آسیب فراهم گردد. 
 
🔹 با توجه به تاثیر درمان در بهبود زندگی و طول عمر طبیعی این بیماران و کاهش قابل توجه انتقال بیماری به دیگران، بهترین راه برای کنترل این بیماری دادن آزمایش HIV ، تشخیص به هنگام و گرفتن درمان می باشد.

🔹در مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری کلیه خدماتی که برای پیشگیری، تشخیص و درمان به مبتلایان HIV ارائه می گردد؛ بصورت رایگان و با حفظ محرمانگی انجام می گیرد. 
 
🔹خدمات آموزشی، پیشگیری ، تشخیص و آزمایش HIV در تمام مراکز جامع و پایگاه های سلامت ، مراکز ویژه سلامت زنان ، مراکز کاهش آسیب و ... ارائه می گردد.
 
✅ آدرس مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری  شماره یک کرمانشاه میدان فاطمیه (رفعتیه)، انتهای خیابان پزشکان و تلفن های تماس این مرکز 37244938- 37244938 می باشد.
 
✅ آدرس مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری شماره دو  کرمانشاه نیز شهرک تعاون، بالاتر از هتل آزادگان، روبروی استخر ایران سونا، جنب مرکز جامع سلامت وحدت و  تلفن تماس 34281037 می باشد.

🆔️@k_health

https://t.me/k_healthmedia/3836
۹ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید