اخبار

کمیته نظام مراقبت مرگ کودکان 59-1 ماهه

کمیته نظام مراقبت مرگ کودکان 59-1 ماهه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی 

مرگ و میرکودکان زیر 5 سال، به عنوان یکی از مهمترین شاخص های توسعه و سلامت کشور؛ در سطوح ملی و بین المللی اهمیت ویژه ای دارد.  

شهلا شاطرآبادی کارشناس سلامت کودکان معاونت بهداشتی عنوان کرد: اگر چه این شاخص، به واسطه اجرای برنامه های متناسب با نیازهای سلامت در این گروه سنی آسیب پذیر تا حد قابل قبولی بهبود یافته ولی هنوز هم موارد مرگ ناشی از بیماریها و حوادث قابل پیشگیری در این گروه سنی، خصوصاٌ در کودکان 59-1 ماهه وجود دارد و کاهش آن نیازمند برنامه ریزی، مداخله و مشارکت سایر بخش های توسعه است.

 

کارشناس سلامت کودکان معاونت بهداشتی افزود: در راستای کاهش مرگ کودکان 59-1 ماهه با هدف پیشگیری از مرگ مشابه در منطقه، اولین جلسه کمیته نظام مراقبت مرگ کودکان 59-1 ماهه با حضور مسئولین استانی، مشارکت فعال رؤسای شبکه و کارشناسان برنامه سلامت کودکان در شهرستانهای صحنه و سرپل ذهاب و سایر اعضاء کمیته در معاونت بهداشتی تشکیل گردید.

 

 در این جلسه ضمن مقایسه مرگهای اتفاق افتاده در سال های 1400-1399 در استان و شهرستانهای مذکور، به بیان علل و عوامل مؤثر بر مرگ  کودکان59-1 ماهه پرداخته شد و در ادامه پس از بحث و تبادل نظر، راهکارها و مداخلات پیشنهادی مطرح و مصوب گردید
۱ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید