اخبار

"جوانی جمعیت" رویکرد اصلی امسال هفته ملی سلامت بانوان ایرانی

"جوانی جمعیت" رویکرد اصلی امسال هفته ملی سلامت بانوان ایرانی
 
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد : سلامت زنان مطمئن ترین راه برای رسیدن به زندگی بهتر برای همگان است و تأثیر سلامت مادران روی تمام اعضاء خانواده را نمی توان نادیده انگاشت .
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر ابراهیم شکیبا گفت: آثار رفتارهای زنان و مادران برجنبه های مختلف سلامت و بیماری و نیز تاثیر آن در فرهنگ رفتاری همه اعضای خانواده غیرقابل انکار است.
 
وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از فعالیت‌های مربوط به خودمراقبتی و مراقبت در منزل به عهده زنان بوده و مرگ و میر، ناتوانی و رفتارهای آنها،‌ همه ابعاد سلامت خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: به جهت همین اهمیت است که در کشور ما هفته ملی سلامت بانوان ایران در آخرین هفته مهرماه (٢٤ الی ٣٠ مهر) با هدف حساس سازی و اطلاع رسانی  به جامعه و خانواده ها ،مدیران و سیاستگزاران در خصوص مهمترین اولویتهای سلامت زنان  ،پیشگیری از بیماری ها وکاهش عوامل خطر تأثیرگذاربرسلامت زنان برگزار می شود .

 

به گفته وی با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت درکشور و اولویت اجرای وظایف محوله در قانون "حمایت ازخانواده وجوانی جمعیت " به وزارت بهداشت ، در سال جاری رویکرد اصلی برگزاری هفته ملی سلامت بانوان ایران  (سبا) مباحث مرتبط با جوانی  جمعیت می باشد.

  
دکتر شکیبا با بیان اینکه شعار هفته ملی سلامت بانوان ایرانی "سلامت زنان ، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان" می باشد گفت: روزشمار و محور فعالیت های آن نیز به شرح زیر تعیین گردیده است:
 
تاریخ محورهای پیشنهادی درزمینه جوانی جمعیت

 

یکشنبه     1401.7.24  زنان و امنیت غذایی خانواده - غذا، سلامت، فرزندآوری

دوشنبه     1401.7.25 تک فرزندی و آسیب های سلامت روان خانواده - سلامت روان زنان در بارداری و پس از زایمان
سه شنبه   1401.7.26 شیوه زندگی سالم در سلامت باروری-توصیه های طب ایرانی درسلامت زنان
چهارشنبه   1401.7.27 فرزند پروری در خانواده های سالم -مهارت والدین در روابط بین همسری پس از تولد فرزندان -معایب سالخوردگی جمعیت -نقش مردان در حفظ و ارتقا سلامت زنان و خانواده -ارتباط
فرزندان با نیازهای والدین- نقش شیوه زایمان بر افزایش جمعیت-عوارض سقط جنین بر سلامت زنان
 
پنج شنبه     1401.7.28 نقش فرزند آوری در پیشگیری از سرطان های زنان -پیشگیری از استئوپروز درزنان ومادران
جمعه     1401.7.29 سواد سلامت و فرزندآوری-نقش تعلیم و تربیت در ازدواج بهنگام وپایدار و فرزندآوری 
شنبه     1401.7.30 مادری و اشتغال- سلامت زنان در محیط کار-نقش خانواده در سلامت زنان شاغ
۲۶ مهر ۱۴۰۱ ۰۸:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید