اخبار

حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی

حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی

8 اکتبر مصادف با 16 مهرماه با شعار "حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی" به عنوان روز جهانی کودک نام گذاری شده است.

دکتر شکیبا معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: کودکان سرمایه های آینده جامعه هستند و برای رشد و بالندگی خود، حقوقی دارند که باید به آتها توجه شود.

وی افزود : روز جهانی کودک فرصتی برای یادآوری جایگاه حقوق کودکان در جهان است و همه ساله با هدف توجه دادن جامعه به مسایل کودک، این روز را جشن می گیرند.  این روز برای تجلیل و گرامیداشت حقوق کودکان به رسمیت شناخته شده است و انگیزه ای برای توجه و اهمیت دادن خانواده و جامعه به حقوق کودکان است. به همین مناسبت یک هفته (16-22 مهر ) را اختصاص به هفته ملی کودکان داده اند.

معاون بهداشت اظهار داشتند: پیمان نامه جهانی حقوق کودک، همه ی افراد زیر 18 سال را کودک می شمرد و بر اساس آن همه کودکان از حقوقی برخوردارند که باید در سراسر جهان رعایت شود. حقوق کودکان در این پیمان نامه بر چهار اصل کلی «حق رفتار عادلانه»، «اولویت رفاه کودکان»، «حق زندگی و پیشرفت» و «احترام به نظر کودکان» استوار است. روز جهانی کودک، تنها برای جشن گرفتن و شادی کودکان نیست؛ بلکه هدف از نامگذاری و برنامه‌های آن آگاهی بخشی به کسانی است که در سراسر جهان؛ خشونت را در قالب سوءاستفاده، استثمار و تبعیض تجربه کرده‌اند یا آن را به وجود آورده‌اند.

 

۱۷ مهر ۱۴۰۱ ۰۹:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید