اخبار

📌 این نکات مهم را به دانش‌آموزان یاد بدهید

📌 این نکات مهم را به دانش‌آموزان یاد بدهید


🔹الهه صادقی کارشناس مسئول سلامت مدارس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا: 🔻🔻

🔹 با توجه به فعالیت حضوری مدارس در سال تحصیلی جدید،در همین راستا نیاز است والدین رعایت برخی پروتکل های بهداشتی را به دانش آموزان آموزش دهند.

🔹 مدارس در سال تحصیلی جدید با تمام ظرفیت و بصورت حضوری فعال هستند، اولین نکته مهم در بحث بازگشایی مدارس، واکسیناسیون دانش آموزان است و از والدین درخواست داریم حتما برای تزریق و یا تکمیل واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

🔹 در حال حاضر وضعیت واکسیناسیون در دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله مطلوب است، اما مشکل اصلی در پیش دبستانی ها و دانش آموزان رده سنی پنج تا ۱۲ سال است که میزان واکسیناسیون در آنها خوب نیست و نیاز است والدین با توجه به ایمنی پایین بدن این کودکان هرچه سریعتر نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام کنند.

🔹 نکته مهم بعدی استفاده از ماسک است و دانش آموزان باید در طول ساعات حضور در کلاس درس که یک محیط بسته محسوب می شود، حتما از ماسک استفاده کنند و والدین باید این موضوع مهم را به دانش آموزان یاد دهند.

🔹 در کنار دانش آموزان تمام پرسنل مدرسه و مربیان و معلمان هم باید در طول ساعت درس از ماسک استفاده کنند.

🔹والدین همچنین باید به دانش آموزان یاد بدهند که با همکلاسی هایشان روبوسی نکرده و دست ندهند و حتما از وسایل شخصی خودشان در مدرسه استفاده کنند.

🔹 همچنین والدین باید مایع ضدعفونی کننده، الکل کوچک و دستمال مرطوب را در کیف دانش آموزان قرار داده و طرز استفاده آن را هم به دانش آموزان یاد دهند.

🔹 همچنین والدین باید به دانش آموزان یاد دهند که قبل از مصرف هر خوراکی و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی حتما دست های خود را با آب و صابون به دقت بشویند.

🔹 در خصوص میان وعده دانش آموزان هم توصیه می شود والدین لقمه های خانگی یا خوراکی های بسته بندی شده و میوه های شسته و ضدعفونی شده را در کیف دانش آموزان قرار دهند.

🔹 اگر دانش آموزان قصد خرید از بوفه مدارس را دارند، باید به آنها یاد بدهند که از خوراکی های بسته بندی شده استفاده کنند.

🔹 بوفه مدارس حق عرضه غذای گرم و یا خوراکی های فله ای را ندارند و والدین در صورت مشاهده باید این موضوع را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

🔹 با توجه به لزوم برقراری تهویه در محیط کلاس، والدین باید با لباس گرم بچه ها را بپوشانند تا بتوان در ساعات کلاس گوشه پنجره کلاس را باز گذاشته و تهویه مناسب در کلاس برقرار شود.

🔹در کنار این اقدامات والدین چنانچه در کودک خود علائمی مشابه سرماخوردگی از جمله آبریزش بینی، سرفه، سردرد، بدن درد و کوفتگی بدن مشاهده کردند، باید از فرستادن فرزندان خود به مدرسه جلوگیری کرده و حتما در سریعترین زمان آنها را به نزدیک ترین مرکز بهداشت ببرند.

🆔@k_health

https://t.me/k_healthmedia/3685
۱ مهر ۱۴۰۱ ۱۲:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید