اخبار

«برگزاری وبینارهای آموزشی به مناسبت روز جهانی قلب (7 مهر ماه 1401)

«برگزاری وبینارهای آموزشی به مناسبت روز جهانی قلب (7 مهر ماه 1401)
 
💠به مناسبت روز جهانی قلب (۷  مهر ماه) و بازآموزی کلیه رده های بهداشتی درمانی شبکه های بهداشت و درمان ۲ وبینار آموزشی یکروزه جهت گروههای هدف شامل: مدیران و مسئولین گروههای پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر در معاونت بهداشتی و شبکه های بهداشت و درمان، پزشکان عمومی، تمامی کارشناسان بهداشتی، مراقبین سلامت و بهورزان در محل معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار گردید.
 
🔹️هدف از تشکیل این ۲ وبینار، بزرگداشت روز جهانی قلب و همچنین آموزش و بازآموزی پزشکان و کارشناسان پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی و شبکه های بهداشت و درمان در خصوص راههای مراقبت و درمان بیماری فشارخون بالا و آموزش و بازآموزی کلیه کارشناسان بهداشتی، مراقبین سلامت و بهورزان شبکه های بهداشت و درمان در خصوص راههای پیشگیری و مراقبت از بیماری فشارخون بالا به منظور پیشگیری از بروز مرگ های زودرس در استان بوده است.
 
🔹️این وبینار با بیان خیر مقدم و اهمیت بزرگداشت روز جهانی قلب و پیشگیری از بیماری فشارخون بالا و دیابت توسط دکتر سلیمی مدیر گروه پیشگیری و کنترل  بیماریهای غیرواگیر معاونت امور بهداشتی دانشگاه آغاز گردید.
 
🔹️دکتر الهام نیرومند متخصص داخلی و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه🔻🔻🔻
 
 🔹️ در وبینار اول با موضوعات کلیات هیپرتانسیون، تعریف فشارخون بالا، عوامل خطر فشارخون، راههای پیشگیری از فشارخون بالا، علائم شایع فشارخون بالا، عوارض فشارخون کنترل نشده، کاهش بار بیماری فشارخون بالا، مشکلی به نام نمک، توصیه هایی برای کاهش مصرف نمک، راهکارهای عملی کاهش مصرف نمک در خانه و جامعه، تصورات غلط در کاهش مصرف نمک، راهنمای بالینی دیابت، طبقه بندی دیابت، معیارهای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری دیابت و ... جهت پزشکان و کارشناسان پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی و شبکه های بهداشت و درمان مطالب جامع و ارزشمندی بیان کردند.
 
🔹️ وبینار آموزشی دوم که با حضور دکتر نیرومند جهت گروههای هدف برنامه شامل کلیه کارشناسان بهداشتی، مراقبین سلامت و بهورزان شبکه های بهداشت و درمان برگزار گردید، مطالبی با عناوین فشارخون بالا، دیابت، راههای پیشگیری و مراقبت و چگونگی آموزش به جمعیت هدف در خصوص ۲ بیماری مذکور مطالبی جامع و مفیدی را آموزش دادند.
 
🔹️و جلسه با پرسش و پاسخ به پایان رسید.
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ۰۹:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید