اخبار

💢 امداد رسانی به زائرین "گرمازده" در مرز خسروی/همه زوار سرپایی درمان شدند

💢 امداد رسانی به زائرین "گرمازده" در مرز خسروی/همه زوار سرپایی درمان شدند
 
💠دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا:🔻🔻
 
🔹 چهار پایگاه بهداشتی در دو سالن ورودی و خروجی زوار در پایانه خسروی مستقر شده است و علاوه بر اینها دو مرکز جامع سلامت یکی در یک کیلومتری مرز خسروی و دیگری در محل پایانه خسروی برای خدمات دهی به زوار در نظر گرفته شده است.
 
🔸 اتاق های سرد نیز در نقطه صفر مرزی با ۱۵ تخت در یک کانکس و نیز اتاق سرد دیگری در داخل پایانه مرزی با ۱۰ تخت  برای خدمات دهی به زوار در نظر گرفته شده است.
 
🔸 از زمان شروع موج رفت زوار اربعین تاکنون به حدود ۵ هزار زائر در زمینه درمان گرمازدگی، تنگی نفس، انجام تست PCR و .... خدمات رسانی داشته ایم که بیش از ۹۵ درصد آنها مربوط به گرمازدگی بوده است.
 
🔸از این تعداد عمده مراجعات به دلیل گرمازدگی بوده و طی این مدت بیش از ۴۵۰۰ نفر از زوار گرمازده تحت درمان قرار گرفته اند.
 
🔸 تمامی این زائران بصورت سرپایی مداوا شده و به مسیر خود ادامه داده اند. معدود مواردی هم از شناسایی بیماران مبتلا به کرونا داشته ایم که همگی تحت مراقبت و درمان قرار گرفته اند.
 
🔸 همچنان چالش اصلی در اربعین امسال بحث گرمازدگی زوار است و زائرانی که دچار مشکلات قلبی یا بیماری های زمینه ای هستند و نیز افراد سالمند و کودکان از آمدن به مرز خودداری کنند.
 
🔸 همچنین توصیه می شود زوار تردد خود را به ساعات خنک روز موکول کرده و از تردد هنگام ظهر و در تابش شدید نور آفتاب جدا خودداری کنند.
 
🔸استفاده از کلاه و وسایل محافظتی در برابر گرما را هم برای تمام زوار توصیه کرد.
 
🔸همچنین توصیه می شود زوار در طول مسیر پیاده روی به میزان کافی آب و مایعات مصرف کنند.
 
🆔@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/3672
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ ۰۹:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید