اخبار

کمیته هماهنگی بازگشایی مدارس در سالجاری

با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر حضوری بودن کلاس های درس در سال تحصیلی 1401 و 1402 در مدارس و مراکز آموزش عالی، کمیته بازگشایی به این منظور با اداره کل آموزش و پرورش استان و گروه های فنی معاونت بهداشتی در تاریخ 7/6/1401 برگزار شد.

خانم دکتر شاه آبادی معان فنی معاونت بهداشتی

ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان بازگشایی مدارس بر تکمیل واکسیناسیون دانش اموزان خصوصا در گروه سنی 5 تا 12 سال و تزریق دوز یادآور کارکنان آموزش و پرورش تاکید نمودند. ایشان اظهار داشتند تمامی مدارس استان در شروع سال تحصیلی زیر چتر نظارت بازرسان بهداشتی قرار خواهند گرفت تا با همکاری مدیران مدارس و آموزش و پرورش مناطق، تمامی نواقص بهداشتی در سریع ترین زمان ممکن رفع گردد تا محیطی ایمن و سالم برای حضور دانش آموزان فراهم گردد.

در خصوص مکمل یاری ویتامین D و آهن در دانش آموزان مقرر گردید تمام مناطق روستایی و کم برخوردار پوشش داده شود و در صورت تأمین مکمل از سایر منابع، مابقی دانش آموزان نیز در سطح استان تحت پوشش این برنامه قرار گیرند.

همچنین نظارت کامل بر پایگاه های تغذیه سالم در مدارس با تأکید بر عرضه مواد غذایی سالم و دارای بسته بندی بهداشتی توسط تیم مشترک بهداشت و آموزش و پرورش انجام گردد.

آموزش و غربالگری بیماریهای واگیر با تأکید بر پیشگیری از کرونا، آنفلوانزا، وبا، پدیکلوز (آلودگی به شپش) نیز در مدارس توسط نیروهای بهداشتی از اولویت های معاونت بهداشتی در راستای بازگشایی مدارس می باشد. در سلامت روان دانش آموزان نیز، آموزش مهارت های زندگی به آنان و کاهش آسیب های اجتماعی مانند پیشگیری از خشونت، خودکشی و ... با همکاری مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی تقویت خواهد شد.

 همچنین در خصوص سایر برنامه های سلامت محور در مدرسه مانند سفیران سلامت- سلامت دهان و دندان با تأکید بر غربالگری، آموزش، فلورایدتراپی و سایر خدمات توسط مدیران گروه های مربوطه بحث و تبادل نظر شد.

۷ شهریور ۱۴۰۱ ۱۵:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید