اخبار

💠آموزش گامهاى ده گانه مبتنى برشواهد براى بهبودکیفیت EPIQ توسط فوق تخصص نوزادان و مربی ارشد کشوری

💠آموزش گامهاى ده گانه مبتنى برشواهد براى بهبودکیفیت EPIQ توسط فوق تخصص نوزادان و مربی ارشد کشوری
 
 
📌شهلا شاه حسینی کارشناس برنامه نوزادان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه🔻🔻🔻
 
🔹️تحلیل شاخص های سلامت نوزادان در سال های اخیر نشان می دهد، که علی رغم به کار گیری تجهیزات پیشرفته و در دسترس بودن متون آموزشی در زمینه مراقبت های نوزادان، و تلاش های انجام شده برای توانمند سازی ارائه دهندگان خدمات نوزادان در حوزه های مختلف،روند کاهش مرگ و میر نوزادان کمتر از حد انتظار است.
 
🔹️تــجارب جـهانی نشان داده اسـت که استـفاده از روش بهبـود کیفیـت مبتـنی بر شـواهد EPIQ              (Evidence - based Practice for Improvements in Quality) در کاهش مرگ و میر نوزادان بسیار موثر بوده است.
 
🔹️در این راستا واحد کودکان و نوزادان معاونت بهداشتی با همکاری جناب آقای دکتر وکیلی فوق تخصص نوزادان و مربی ارشد کشوری اقدام به برگزاری این دوره آموزشی جهت کارشناسان سلامت کودکان-نوزادان تمامی شهرستانهای تحت پوشش این معاونت نموده است. 
 
🔹️شهلا شاه حسینی کارشناس برنامه نوزادان معاونت بهداشتی استان در ادامه گفت:
با اجرای ده گام EPIQ با توجه به شواهد محلی مشکلات مربوط به هر منطقه در حوزه بهداشت شناسایی و برحسب شدت و شیوع مشکل اولویت بندی می شود و راهکار ارائه می گردد و سپس تجربیات در اختیار سایر واحد ها قرار می گیرد.
 
🔹️امید است با استفاده از تجاربی که در این کارگاه کسب می شود، ارائه خدمات در سطوح محیطی با افزایش کیفیت و کمیت مراقبت های مادر و نوزاد همراه بوده و میزان مرگ نوزادی در استان کاهش یابد.
۲۳ اَمرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید