اخبار

ردپای واکسن در کاهش محسوس فوتی‌های کرونا در موج هفتم/ دُز یادآور تزریق کنید

ردپای واکسن در کاهش محسوس فوتی‌های کرونا در موج هفتم/ دُز یادآور تزریق کنید

دکتر سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان، اظهار کرد: وارد موج هفتم کرونا شده‌ایم، متأسفانه از نیمه دوم تیرماه موارد بستری و سرپایی افزایش یافته به طوریکه هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ نفر از هم‌استانی‌ها با علائم کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی با اشاره به نقش واکسیناسیون در کنترل بیماری کرونا، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد موارد سرپایی مثبت و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد موارد سرپایی مثبت می‌شوند؛ معمولا کسانی که واکسینه شده معمولا به شکل سرپایی مبتلا شده و خیلی هم بدحال نمی‌شوند که کار به بستری کشیده شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه کاهش مواد مرگ میر در افرادی که واکسیناسیون کامل انجام داده‌اند از خردادماه سال گذشته که واکسیناسیون سراسری شروع شده، آمار موارد مرگ و میر به شدت کاهش یافته است. الان هم موارد مرگی که اتفاق می‌افتد یا افراد هستند که به علت کهولت سن و بیماری‌های زمینه‌ای فوت می‌کنندو یا متأسفانه کسانی هستند که سابقه واکسیناسیون ندارند.

وی افزود: افرادی که در سنین میانسالی، جوانی و نوجوانی بر اثر کرونا فوت می‌کنند، متأسفانه هیچ سابقه‌ای از واکسیناسیون ندارند.

شاه‌آبادی در پایان به افراد بالای سن ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق آخرین نوبت واکسیناسیون آن‌ها گذشته توصیه کرد، حتما برای تزریق نوبت تکمیلی مراجعه کنند.

۷ اَمرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید