اخبار

سالروز خجسته ترین پیوند روزگار "ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)" مبارک باد

سالروز خجسته ترین پیوند روزگار "ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)" مبارک باد
 
دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 

 

۱۰ تیرماه سال ۱۴۰۱ مصادف با اول ذی الحجه سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است . روزی مبارک برای همه نوگامانی است که دل به زندگی فاطمی داده ‏اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند. ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه (س) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم (ص) بر آن مباهات می کردند. در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.
در جریان ازدواج آن دو بزرگوار نکات بسیار مهم آموزشی و الگویی وجود دارد که از آن جمله می توان به هم کفو و همتا بودن، قناعت، دوری از اشرافی گری و تجمّلات ، سخت نگرفتن بر همدیگر، ملاک قراردادن معیارها و خصوصیات معنوی و دینی و اخلاقی، مهریه پایین، بنا کردن زندگی بر پایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت، حجب و حیا و... اشاره کرد. به این خاطر است که یک پیوند با این ویژگی ها پیوند آسمانی لقب می گیرد که رضایت خدا و رسول خدا (ص) در آن وجود دارد.
بدین مناسبت و به منظور ترویج ازدواج سالم و پایدار در جوانان و در راستای سیاستهای ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، با مشارکت کلیه ذینفعان درون و برون سازمانی، فعالیت های گسترده ای در کل کشور و نیز دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود تا بدین وسیله توجه جامعه را به ازدواج جوانان و نقش و جایگاه ارزشمند آن را در اجتماع امروزی معطوف دارد .
اهداف برگزاری روز و هفته ازدواج 
حساس سازی اجتماعی و معطوف کردن توجه جوانان به امر سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی خود و حیطه هایی که باید به آن توجه کنن
آگاه سازی اجتماعی در خصوص سیاست های کلی جمعیت ابلاغی توسط مقام معظم رهبری
آگاهی رسانی به خانواده ها در مورد حیطه های اولویت دار سلامت جوانان در امر ازدواج و چگونگی درخواست دریافت خدمات در این حیطه ها 
آشنایی واحدهای ارایه خدمات در سازمان های ذیربط ، در خصوص  لزوم پرداختن به سلامت جوانان و ضرورت برنامه ریزی به منظور تامین منابع و ساختارسازی جهت ارایه این گونه خدمات در آینده برای این گروه سنی
 
 
   روز شمار هفته ازدواج با شعار "ازدواج آسان"

 

جمعه ۱۴۰۱/۴/۱۰ ازدواج بهنگام ، آگاهانه، آسان وپایدار

 

شنبه ۱۴۰۱/۴/۱۱مشاوره پیش از ازدواج /زندگی پایدار

 

یکشنبه۱۴۰۱/۴/۱۲ خیرین / ترویج و تسهیل ازدواج

 

دوشنبه ۱۴۰۱/۴/۱۳ آموزش مهارتهای زندگی /جامعه سالم

 

سه شنبه ۱۴۰۱/۴/۱۴ ازدواج / ترویج فرزند آوری/جامعه پویا و بالنده

 

چهارشنبه ۱۴۰۱/۴/۱۵ فضای مجازی/سواد رسانه ای/آگاهی بخشی به جوانان

 

پنج شنبه ۱۴۰۱/۴/۱۶ سبک زندگی اسلامی-ایرانی/خانواده با نشاط
۱۱ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید