اخبار

🌐به مناسبت هفته جهانی سلامت مردان

🌐به مناسبت هفته جهانی سلامت مردان
 
⭕️ بیماریهای قلبی-عروقی ،حوادث ترافیکی وسرطانها مهمترین علل مرگ ومیر مردان است
 
💢 دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت و گو با میز خبر  روابط عمومی دانشگاه :🔻🔻
 
🔸بحران سلامت مردان در تمام دنیا به عنوان یک بحران خاموش سلامت تلقی شده و کشورهای مختلفی موضوع ارتقای سلامت مردان را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده اند.
 
🔸" آگاهی، پیشگیری، آموزش، خانواده " شعار هفته جهانی سلامت مردان در سال ۲۰۲۲ (۱۳ _۱۹ ژوئن ) می باشد.
 
🔸 برخی از اولویتهای سلامت مردان و مهمترین علل مرگ ومیر درآنها، بیماریهای قلبی-عروقی ،حوادث ترافیکی وسرطانها است درحالی که که بین ۳۰ تا ۵۰ درصد مرگ های ناشی از این بیماریها، با اصلاح شیوه زندگی، قابل پیشگیری است.
 
🔸حفظ وزن طبیعی، رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه و سبزی، ورزش منظم و اجتناب از مصرف دخانیات، از عواملی هستند که موجب پیشگیری از بروزبیماریهای قلبی عروقی و سرطان های مختلف می شوند. 
 
🔸 مردان در همه گروه های سنی از کودک و نوجوان تا میانسال و سالمند نسبت به زنان در معرض عوامل خطر بیشتری هستند و این درحالی است که بیشتر افراد فکر می کنند  مردان، افرادی خستگی ناپذیر هستند و هیچگاه بیمار، ناتوان و از کار افتاده نمی شوند.
 
🔸 متاسفانه حتی مردان پیشگیری از بیماری را با شان و منزلت خود مغایر می دانند وکمترین وقت را به سلامت خود اختصاص می دهند .
 
🔸این باورهای غلط، به راحتی شرایط را برای ایجاد بیماری و عوامل خطر فراهم ساخته و در سال های پایانی دوره میانسالی کیفیت زندگی را به خطر می اندازد.
 
🔸 افراد با رسیدن به میانسالی بهتر است که بیشتر به وضعیت سلامتی خود اهمیت دهند  پیشگیری و مراقبت اولیه سرمایه گذاری مطلوب تر و بیشتری است.
 
🔸 اگر افراد پیشگیری را مقدم بر درمان بدانند از صرف هزینه های زیاد تشخیصی و درمانی جلوگیری خواهند کرد ضمن اینکه کیفیت زندگی آنها از نظر جسمی و روانی نیز افزایش خواهد یافت. 
 
🔸 هفته جهانی سلامت مردان ، فرصت مغتنمی برای اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه در خصوص اهمیت سلامت جسمی و روانی مردان وتاثیر آن برسلامت خانواده می باشد.
 
🔸 امیدواریم با افزایش آگاهی عموم مردم ، گامهای موثری دررراستای ارتقاء سلامت مردان و بهبود شیوه زندگی آنها برداریم.
 
🆔@k_health
 
 https://t.me/k_healthmedia/3457
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید