اخبار

برنامه‌های منع تبلیغ کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت

برنامه‌های منع تبلیغ کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت
مدیر گروه محترم عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر دفتر مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر وزارت متبوع جلسه ی چگونگی اجرای برنامه‌های منع تبلیغ کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
 
 آقای مهندس عباس پریانی مدیرگروه عوامل خطر بیماریهای غیرواگیر در معاونت بهداشتی، نشست یکروزه ای با حضور ایشان، مدیران گروههای ستادی، کارشناسان پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه و مدیران سازمان های مجری برنامه استان کرمانشاه در محل سالن اجتماعات معاونت امور بهداشتی دانشگاه برگزار گردید.
در آغاز جلسه، دکتر مجتبی سلیمی مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی ضمن خیر مقدم در خصوص اهداف و اهمیت برنامه منع تبلیغ کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت توضیحات کاملی ارائه فرمودند.
سپس دکتر صنیعی گزارش جامع و مبسوطی از اقدامات انجام شده در راستای برنامه ماده 7 (منع تبلیغ کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت) در سطح استان، معاونت بهداشتی و دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی و همچنین فعالیت‌های اجرا شده در زمینه پیشگیری از سومصرف داروهای نیروزا و مکمل های ورزشی در مجمع ملی سلامت کشور و انتظارات از سایر ادارات را ارائه نمودند.
در ادامه آقای عباس پریانی کارشناس محترم مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر به اهمیت و نقش برنامه منع تبلیغ کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت در کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر اشاره و توصیه ها و رهنمودهای لازم در اجرای بهینه برنامه را یادآوری نمودند.
ایشان تأکید نمودند که با استفاده از قانون، می‌توان راهکارهای مناسبی را جهت اجرای صحیح و به هنگام برنامه انتخاب کرد و با استفاده از ابزارهای محدودیت، اجبار، جریمه و مالیات بر بعضی از کالاها در ارتقای برنامه منع تبلیغ کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت مردم،  قدم‌های مناسبی در جامعه برداشت. 
 دکتر رامین رضایی کارشناس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه در خصوص صیانت از سلامت، کاهش آسیب‌های ناشی از عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر و چگونگی مقابله با تبلیغات زیان آور به سلامت، مطالب کاملی ارائه نمودند.
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید