اخبار

توفیقات حوزه بهداشت، مرهون عشق، علاقه و ازخود گذشتگی کارکنان این حوزه می باشد

توفیقات حوزه بهداشت، مرهون عشق، علاقه و ازخود گذشتگی کارکنان این حوزه می باشد
 
 
💢دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه در پایش معاونت بهداشتی:🔻🔻
 
💠 حوزه بهداشت استان دارای حدود یکهزار واحد فعال شامل مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت، خانه بهداشت و... است که جلب همکاری خیرین سلامت، به حداقل رساندن کسورات پزشک خانواده ، برگزاری اولین دوره کاردانی رشته بهورزی در سرپل ذهاب، راه اندازی، تجهیز و تامین نیروی انسانی ۱۸ مرکز ۱۶ ساعته در شهرستانهای تابعه و نیز ۴۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا از جمله دستاوردهای این مدیریت می باشد.
 
💠 کسب توفیقات حاصل شده پس از انجام هر طرح و برنامه ای را در این حوزه بیش از هر چیز مدیون عشق و علاقه همکاران و ازخود گذشتگی آنها در انجام امور هستیم که امیدوارم با دلگرمی و رهنمودهای ریاست دانشگاه در این پایش، همواره شاهد پیشرفت روزافزون دانشگاه در این حوزه باشیم.
 
💠 راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا از ابتدای شروع پاندمی و راه اندازی آزمایشگاه مرجع منطقه ای قطب تشخیصیHIV به عنوان یکی از پنج آزمایشگاه قطب کشور از دستاوردهای مدیریتی امور آزمایشگاه ها در این حوزه است.
 
💠 در بحث آموزش و ارتقای سلامت موفق شده ایم با کسب رتبه عالی در برگزاری فلوشیپ مدیران در غرب کشور ، کسب رتبه برتر در دومین جشنواره کمپین ۶۰_۳۰ (پیشگیری از سوانح و حوادث جاده ای) و نیز کسب مقام اول کشوری در اجرای برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" در کشور بدرخشیم.
 
💠کاهش مرگ کودک یک تا ۵۹ ماهه از ۶.۶ به ۴.۹۳ ( کمتر از میزان کشوری) نیز از افتخارات سلامت خانواده در حوزه بهداشت است.
 
💠 طراحی و اجرای سیستم هوشمند پایش دما و سلامت واکسن در ۲۸۳ مرکز و پایگاه، طراحی و راه اندازی سامانه سما، اجرای نظام سندرومیک و مراقبت بیماری های واگیر در مرز پرویزخان به عنوان الگوی کشوری، کسب رتبه اول کشوری در شناسایی و کنترل به موقع بیماری های منتقله از آب و مواد غذائی در سه سال متوالی اخیر، موفقیت در کسب شاخص صفر مرگ در تب کریمه کنگو طی دو سال ۹۷ و ۹۸ از افتخارات حوزه بهداشت در مدیریت بیماریهای واگیر است.
 
💠کسب شاخص برتر کشوری در واکسیناسیون روتین کودکان (بالای ۹۹ درصد ) و کسب موفقیت پوشش ۱۰۰ درصدی MMR  طی دو سال پاندمیک کرونا، کسب رتبه یک کشوری در راه اندازی و تجهیز مراکز تجمیعی واکسیناسیون کووید-۱۹ و کسب رتبه کشوری در طرح شهید سلیمانی و رهگیری خانه به خانه و محله محور از دیگر دستاوردهای مهم مدیریت بیماریهای واگیر در حوزه بهداشتی استان است.
 
💠حوزه بهداشت استان با کسب سه عنوان برتر در راستای اجرای مطلوب بسیج ملی کنترل فشارخون (درصد پوشش، روابط عمومی و کار در شرایط بحران)، کسب گواهی پیوستن سنقر به عنوان دومین شهر کشور در برنامه ملی جامعه ایمن، کسب مقام سوم کشوری در برنامه ثبت سرطان و پایین ترین میزان بروز استاندارد شده سنی در حوادث ترافیکی نیز در مدیریت بیماریهای غیر واگیر نیز درخشیده است.
 
✔️هفتم خرداد ماه
۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید