اخبار

💢 تلاش برای جوانی جمعیت و نوسازی شبکه های بهداشت و درمان در اولویت دانشگاه علوم پزشکی

💢 تلاش برای جوانی جمعیت و نوسازی شبکه های بهداشت و درمان در اولویت دانشگاه علوم پزشکی
 
 
 💠 دکتر قباد محمدی سرپرست دانشگاه در نشست مدیران حوزه بهداشت استان🔻
 
🔸️ از زحمات بی نظیر شبکه های بهداشت و درمان در دو سال گذشته در رابطه با مهار بیماری کرونا تشکر و قدردانی می نمایم.
 
🔸️  واکسیناسیون بیماری کرونا باعث شد که به وضعیت آرام کنونی برسیم و خوشبختانه میزان مرگ و میر طی سه هفته گذشته در اکثر روزها به صفر برسد . این افتخار بزرگی است که باید عنوان شود و به فراموشی سپرده نشود.
 
🔸️در واکسیناسیون بیماری کرونا کار جهادی انجام شد و در این رابطه وظیفه ی اصلی برعهده ی شبکه های بهداشت و درمان بود که با تلاش شبانه روزی پای کار بودند و دلسوزانه فداکاری کردند.
 
🔸️ قطعا اهمیت پیشگیری بالاتر از درمان است، به ویژه در شرایط فعلی که بیماریهای واگیر شیوع پیدا می کند و بیماری های غیر واگیر همچنان به مردم آسیب می رساند.
 
 در دو سال گذشته به دلیل فشار سنگین بیماری کرونا و لزوم کنترل آن، تعدادی از برنامه های بهداشتی از اولویت خارج شدند که برای جبران آن و توجه بیشتر به آنها ، به کمک  همه ی همکاران در شبکه ها نیاز داریم.
 
🔸️ یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه باید به آن بپردازیم بحث جوانی جمعیت است که سیاستهای کلان کشوری نیز بر این موضوع تاکید فراوان دارد و مجلس شورای اسلامی هم قوانین خوبی در این زمینه وضع کرده است.
 
🔸️ موضوع پیری جمعیت خطر جدی است که جامعه را تهدید می کند و یقینا کار اصلی در این حوزه بر عهده ی بهداشت است که با تلاش و فرهنگ سازی ،تمام ارگانها و نهادها را نیز با خود همراه ساخته ، برنامه های دقیق و مدونی داشته باشند.
 
🔸️ برنامه دیگری که باید در اولویت قرار بگیرد، نوسازی شبکه های بهداشت و درمان است که دغدغه مقام معظم رهبری است و وزارت بهداست هم بر انجام آن تاکید دارد.
 
🔸️ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم با تلاش دو چندان پیگیر منابع مالی برای نوسازی شبکه های بهداشت و درمان است و دراین زمینه رایزنی های خوبی انجام شده است.
 
🔸️ از مشکلات مالی شبکه های بهداشت و درمان مطلع هستیم و همانطور که میدانید دانشگاه در شرایط مالی خوبی نیست اما برای جذب منابع مالی پی گیریهای مستمری صورت گرفته و می‌گیرد که امیدواریم تا چند ماه آینده شاهد حل مشکلات مالی در دانشگاه باشیم.
 
 
🔸️ تنظیم رابطه ی شبکه های بهداشت و درمان با  مسئولان شهرستان و دیگر ادارات و نهادها بسیار با اهمیت است ، مدیران شبکه ها همه شهرستان را برای حفظ سلامت مردم که رسالت اصلی ماست با خود همراه کنند.
 
۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید