اخبار

📌آسیب های فیزیکی به بدن در خانه تکانی را ‌جدی بگیرید

📌آسیب های فیزیکی به بدن در خانه تکانی را ‌جدی بگیرید
 
 
💠🔸 دکتر محمد باقر شمسی متخصص فیزیوتراپی در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه :🔻
 
🔸کمردرد و آسیب های فیزیکی به استخوان بدن جزو شایع ترین اتفاقاتی است که به علت رعایت نکردن اصول ایمنی خانه تکانی برای افراد رخ می‌دهد.
 
🔸 از جمله آسیب های خانه تکانی  مربوط به آسیب‌های اسکلتی عضلانی است و اغلب به علت سقوط و یا بلند کردن و جابجایی اشیای سنگین ایجاد می‌شود.
 
🔸 متأسفانه افراد از مشکلات ناشی از بلند کردن اجسام سنگین غافلند و نمی‌دانند که درست بلند نکردن اجسام سنگین چه پیامد‌هایی به همراه دارد.
 
🔸 سعی کنید در جابه جایی اجسام سنگین از دیگران کمک بگیرید و نباید اجسام سنگین را به تنهایی بلند کنید چرا که  آسیب‌های کمر اغلب به دلیل بلند کردن یا جابه جا کردن اشیا سنگین بروز می‌کند.
 
🔸 همچنین کشیدگی ماهیچه‌ها یا پیچ خوردگی ممکن است در اثر بلند کردن جسمی که بسیار سنگین است، یا بلند کردن اشیا به شکل نادرست ایجاد شود. 
 
🔸 در جریان خانه‌تکانی، تمام کارها باید متناسب با توان فرد انجام شود وهنگام بلند کردن اجسام از زمین تمام فشار بر کمر وارد نشده و با کمک خم شدن زانوها وسیله را بلند کرد. 
 
🔸 یکی از عادات اشتباه انجام سریع کارها و استراحت نداشتن بین کار است که می‌تواند آسیب‌های جدی به اعضای بدن وارد کند.
 
🔸 بنابراین فعالیت‌های فیزیکی باید با سرعت مناسب انجام شوند تا به این ترتیب عضلات حین انجام کار بتوانند استراحت کوتاه داشته باشند و از انقباض مداوم عضلات جلوگیری شود.
 
🔸 در خانه تکانی انجام کارها در روزهای متوالی باعث می شود که فرد فرصت استراحت کافی داشته باشد و بدن کمتر دچار آسیب های فیزیکی شود.
 
🔸 از کار یکنواخت پرهیز کنید چرا که در این وضعیت به ستون فقرات و گردن فشار وارد می شود و بهتر است ۵ تا ۱۰ دقیقه پس از انجام هر کاری ، آن کار عوض شود و کار دیگری بپردازید و باید در انجام کارها تنوع داشته باشید تا به شکل مداوم به یک قسمت بدن فشار نیاید.
 
🆔@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/3082
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ۲۳:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید