اخبار

💠تقویت و توانمندی بیشتر بهورزان از اولویت‌های نظام سلامت

💠تقویت و توانمندی بیشتر بهورزان از اولویت‌های نظام سلامت
 
 
💢دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 🔻
 
🔹امروز شاهد ارتقای بهداشت وسلامت مردم، جامعه،کودکان، ونوجوانان و ریشه کنی ،حذف و کنترل بسیاری از بیماریهای واگیر هستیم که بخش عمده آن حاصل تلاش های شبانه روزی این عزیزان است که با هیچ چیز قابل قیاس و جبران نیست .
 
🔹در حال حاضر که تغییر سیمای سلامت و افزایش میزان های شیوع و بروز بیماریهای غیر واگیر و سوانح وحوادث ضرورت تغییر رویکرد مراقبت و ارائه خدمات بهداشتی درمانی را با توجه به تعیین کننده های اجتماعی سلامت بیش از پیش طلب می کند، تقویت و توانمندی بیشتر بهورزان باتوجه به نیازهای جدید از اولویت‌های نظام سلامت کشور میباشد.
 
🔹نیروی انسانی در خانه های بهداشت بهورزان بومی هستند که بر اساس ضوابط  ابلاغی از سوی وزارت بعد از شرکت در آزمون و انجام مصاحبه جذب خانه های بهداشت می گردند.
 
🔹 اولویت پذیرش با رشته های کاردانی و کارشناسی رشته های بهداشت عمومی ، پرستاری، مامایی وبهداشت محیط است.که در ۱۰ مرکز اموزش بهورزی وبازاموزی تیم سلامت اموزشهای تئوری وعملی را زیر نظر مربیان مجرب فرا میگیرند.
 
 🔹 در استان کرمانشاه نیز تعداد ۱۱۲۲ نفر بهورز زن ومرد در ۶۲۹خانه بهداشت مراقبتهای اولیه را شامل مراقبت از مادر، کودک، نوجوان، جوان، میانسال وسالمند، خدمات واکسیناسیون، کنترل بیماریهای واگیر وغیر واگیر،بهداشت محیط و.....به جمعیت بالغ بر ۵۳۳ هزار و ۵۸۸ نفر ساکن مناطق روستایی وصعب العبور ارایه خدمت می نمایند.
 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا
 
مرجع رسمی اطلاعات حوزه سلامت،  بیماری کرونا و واکسیناسیون در استان کرمانشاه 🔻
 
🆔@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/3059
۹ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید