اخبار

📌" پیشگیری و مراقبت از بیماریهای قلبی عروقی با رویکرد فشارخون بالا و دیابت "

📌" پیشگیری و مراقبت از بیماریهای قلبی عروقی با رویکرد فشارخون بالا و دیابت "
 
 
💠با توجه به اهمیت پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی و مرگ های زودرس ناشی از آن ، وبینار آموزشی یکروزه ای جهت مدیران و کارشناسان گروه بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی، پزشکان، کارشناسان بیماریهای واگیر و غیرواگیر و مراقبین سلامت شبکه های بهداشت و درمان استان برگزار گردید. 
 
🔶️خانم دکتر الهام نیرومند متخصص بیماریهای داخلی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد 🔻🔻🔻
 
🚫 بیماریهای قلبی عروقی ، عامل اصلی مرگ و میر در جهان است و از ۱۷ میلیون مرگ زودرس در سال ۲۰۱۹ به دلیل بیماریهای غیرواگیر، ۳۸ درصد آن ناشی از بیماریهای قلبی عروقی است.
 
وی افزود که بیماری فشارخون بالا (قاتل خاموش) قابل پیشگیری و کنترل است. با رعایت نکات بسیار مهمی مانند کاهش مصرف نمک به کمتر از ۵ گرم در روز ( یک قاشق چایخوری) ، خوردن میوه و سبزیجات بیشتر، فعالیت بدنی منظم، محدود کردن مصرف غذاهای چرب، پیشگیری از چاقی و اضافه وزن، پرهیز از مصرف دخانیات و الکل، مدیریت استرس، درمان به هنگام، مصرف منظم دارو و بررسی منظم فشارخون می توان بار بیماری فشارخون بالا را کاهش داد. 
 
 دکتر نیرومند تاکید کرد: که بیماری دیابت با اصلاح شیوه زندگی ، رژیم غذایی مناسب، کنترل وزن، فعالیت بدنی مناسب و منظم و پایش سالیانه بیماران پیش دیابتی ، قابل پیشگیری و کنترل می باشد.
 
وی اشاره کرد: که کلیه زنان باردار حتما از نظر بررسی دیابت بارداری ، توسط پزشکان مورد بررسی قرار گیرند.
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۰۰:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید