اخبار

✳️"تحول آموزش، تولد آینده ی سبز" شعار امسال روز جهانی آموزش

✳️"تحول آموزش، تولد آینده ی سبز"  شعار امسال روز جهانی آموزش
 
💢دکتر شکیبا معاون بهداشت دانشگاه :🔻🔻
 
🔸روز جهانی آموزش یک مناسبت بین المللی و سالانه است که هر ساله در تاریخ ۲۴ ژانویه برگزار می شود و به بزرگداشت آموزش و یادگیری اختصاص دارد.
 
🔸 در تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۱۸، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای را تصویب کرد که ۲۴ ژانویه را به عنوان روز جهانی آموزش، در تجلیل از نقش آموزش و پرورش در ایجاد صلح جهانی و پیشرفت اعلام کرد.
 
🔸 آموزش بهداشت (در ایران) به عنوان یکی از قدیمی ترین فعالیتهای وزارت بهداشت بیش از ۵۰ سال قبل شروع به کار کرده است.
 
🔸 فعالیت آموزش بهداشت به عنوان یک فعالیت پشتیبان از زمان مبارزه با بیماریهایی چون آبله، مالاریا، التور طی دهه های ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۰ مطرح بوده است.
  
🔸گروه آموزش سلامت که زیر نظر معاونت بهداشتی فعالیت می نماید، سعی دارد با استفاده از توانائیها و امکانات موجود ضمن توانمند سازی جامعه در شناخت عوامل تاثیر گذار بر سلامت فردی و اجتماعی و نیز ارائه الگو هایی در زمینه شیوه زندگی سالم، نقشی اساسی در کاهش بیماریها و مرگ و میر و ایجاد زندگی با نشاط برای افراد ایفا نماید.
 
🔸 این گروه همواره میکوشد تا با مدیریت صحیح برنامه های آموزشی مورد نیاز ، تعهد خود را به جامعه ، گیرندگان خدمت ، کارکنان ، دولت و سایر ذینفعان به گونه ای انجام دهد که منجر به افزایش دانش و سواد بهداشتی شده و با تغییر نگرش و رفتار موجب ارتقاء کیفیت زندگی افراد گردد.
 
🔸 از آنجایی که نیروي انسانی با ارزش ترین منبع سازمان هستند، افزایش دانش و مهارت افراد در اولویت قرار داشته و میتوان با توانمند سازی کارکنان و حفظ حرمت بستر را برای جلب مشارکت آنان در تصمیم گیری و برنامه ریزیها فراهم کرد.
 
🔸 هم اکنون با توجه به فرا رسیدن روز جهانی آموزش و نقش تحول آموزش برای دستیابی به آینده ی پایدار و سالم تر با رویکرد مشارکت اجتماعی، مراسم بزرگداشت روز جهانی آموزش ( ٢٤ ژانویه) ۴ بهمن از سوی دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت   به صورت مجازی با شعار "تحول آموزش، تولد آینده ی سبز" و با همراهی وزارت آموزش و پرورش، فرهنگستان علوم پزشکی و انجمن آموزش و ارتقای سلامت برگزار می شود.
 
🆔️@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/2973
۴ بهمن ۱۴۰۰ ۱۶:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید