اخبار

💉۹۸ هزار کرمانشاهی دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

💉۹۸ هزار کرمانشاهی دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند
 
💢 دکتر سارا شاه آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرگزاری مهر :🔻
 
🔹 در حال حاضر ۳۵ پایگاه تجمیعی در حال فعالیت هستند و در تمامی پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت تزریق واکسن کرونا انجام می‌گیرد و تا کنون ۹۸ هزار کرمانشاهی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
 
🔹 واکسن کرونا در استان کرمانشاه به صورت روزانه ۱۳ الی ۱۵ هزار دز تزریق می‌شود و تاکنون در استان کرمانشاه کمبودی برای تأمین واکسن کرونا وجود نداشته است.
 
🔹 در استان کرمانشاه ۸۷ درصد مردم دُز اول، ۷۹.۲ دُز دوم و ۹۸ هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون دُز سوم واکسن کرونا رو دریافت کرده‌اند.
 
🔹 نوع واکسن‌های تزریقی در استان کرمانشاه شامل سینوفارم، پاستو کووک، پاستو کووک پلاس، برکت، اسپایکوژن، آسترازنکا و اسپوتنیک است.
 
🔹 افراد بالای ۱۸ سال که حداقل سه ماه از تزریق دُز دوم آنها گذاشته به ترتیب اولویت می‌توانند نوبت سوم واکسن کرونا خود را دریافت کنند.
 
🔹 عوارض گزارش شده ناشی از واکسن‌های کرونا بسیار خفیف و طبیعی بوده که نشان دهنده تحریک سیستم ایمنی و آمادگی بدن در مقابل کرونا بوده است.
 
🔹 افراد مبتلا به کرونا، افرادی که بیمارهای تب دار یا افرادی که به تخم مرغ حساسیت شدید دارند از زدن واکسن کرونا منع شده و افراد مبتلا به کرونا چهار هفته پس از بهبودی می‌توانند برای تزریق واکسن اقدام کنند.
 
🔹 افرادی که تا کنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی استان کرمانشاه واکسن کرونا خود را دریافت کرده و همچنین افرادی که زمان تزریق واکسن کرونا در نوبت دوم و سوم آنها فرا رسیده هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن اقدام کنند.
 
🗓 ۲۹  آذرماه ۱۴۰۰
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا و واکسیناسیون است🔻 
🆔@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/2907
۲۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۵:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید