اخبار

💢در راستای بازگشایی ایمن مدارس رعایت چه نکاتی الزامی است

💢در راستای بازگشایی ایمن مدارس رعایت چه نکاتی الزامی است
 
💠دکتر شکیبا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه: 🔻
 
🔹 با عنایت به روند بازگشایی مدارس و ضرورت حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان، الزام رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح مدارس بایستی مدنظر قرار گیرد تا محیطی مطلوب و ایمن جهت حضور این عزیزان فراهم گردد. 
 
♻️رعایت نکات زیر در زمان حضور در مدرسه توسط کارکنان، دانش آموزان و والدین الزامی می باشد:🔰
 
🔹 با توجه به انجام واکسیناسیون اکثریت کادر آموزشی، اداری و خدماتی و دانش آموزان، لازم است افرادی که واکسیناسیون انجام نداده اند، هفته ای دو بار(هر ۳ روز یکبار)، آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند. 
 
🔹 برای افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده باشند، تا زمان تکمیل واکسیناسیون( ۱۴ روز بعد از دریافت دو دوز واکسن)، لازم است که هفته ای یکبار آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.
 
🔹 مسولان مدرسه لازم است در صورت مشاهده علائم (تب، لرز، سرفه، آبریزش و ...) مشکوک به بیماری یا دانستن سابقه تماس در بین  دانش آموزان و کارکنان نسبت به معرفی  فرد به مرکز خدمات جامع سلامت، منتخب/ مرکز منتخب کوید۱۹ اقدام نماید.
 
🔹 تمام افراد در تماس با فرد مبتلا از ۴۸ ساعت قبل از شروع علائم شناسایی شده به مرکز خدمات جامع سلامت/ مرکز منتخب کوید ۱۹ منتخب برای انجام تست تشخیص سریع RAPID معرفی شوند. 
 
🔹 در صورت پیدا شدن فرد PCR مثبت در افراد کلاس، طی فرایند بررسی افراد در معرض تماس(پیدا شدن نفر دوم با تست مثبت)، کلاس به مدت ۱۴ روز تعطیل شده و در خصوص کلاسها به طور مجزا عمل شود.
 
🔹 فعالیت دانش آموزان و کارکنان  گروه های سه گانه (بیماران با بیماری زمینه ای ومزمن، بیماران با نقص ایمنی، مادران باردار و دانش آموزان با شرایط خاص )، تازمان انجام ۲ دوز واکسیناسیون  به صورت غیرحضوری و مجازی برنامه ریزی گردد.
 
🔹 استفاده از ماسک در تمام مدت زمان حضور در مدرسه توسط دانش آموزان وکارکنان الزامی است .
 
🔹 شستشوی مرتب و مکرر دست ها با صابون مایع و استفاده از محلول ضدعفونی کننده دست (معلمان، کارکنان و دانش آموزان) ضروری است.
 
🔹 دانش آموزان از لوازم التحریر شخصی استفاده کنند، و از از جابجایی آن با دانش آموزان دیگر خودداری کنند.
 
🔹 تعداد افراد در کلاس ها با رعایت فاصله‌ مناسب (دو متر از هر طرف) ضروری است. و حداکثر  در هر کلاس ۱۵ نفر در نظر گرفته شود.
 
🔹 از تجمع در محیط‌ مدرسه توسط دانش آموزان، والدین و کارکنان خودداری شود.
 
🔹 استراحت بین کلاس‌های دانش آموزان در حداقل زمان(زنگ تفریح کوتاه ) و در زمان‌های مختلف بین کلاس‌ها انجام شود.
 
🔹 ساعت شروع و پایان مدرسه به‌گونه‌ای تعیین شود که از هم‌زمانی رفت و آمد دانش آموزان و ازدحام جلوگیری شود.
 
🔹 بوفه مدارس بایدتعطیل باشد و توزیع هر گونه خوراکی در مدرسه ممنوع می باشد  و افراد (کارکنان، دانش اموزان و ..) از میان وعده تغذیه ای تهیه شده در منزل و بطری آب شخصی استفاده نمایند.
 
🔹 تأمین و دپوی حداقل دو هفته‌ای مواد ضدعفونی‌کننده، صابون مایع، دستکش، ماسک، دستمال‌کاغذی و... از دیگر الزامات جهت بازگشایی مدارس می‌باشد. 
 
🔹 استفاده از هواکش و باز گذاشتن درها و پنجره های سالنها به منظور تهویه مناسب و مستمر، همچنین در صورت نیاز به وسائل گرمایشی، هر یک ساعت یکبار هوای کلاسها تهویه شود و پنجره ها به مدت ۱۰ دقیقه باز باشد. 
 
🔹 گندزدایی همه ی سطوح دارای امکان تماس زیاد در مدارس در هر شیفت انجام شود. 
 
🔹 دستشویی‌ها و توالت‌ها، روزانه حداقل دو بار در طول ساعات کار مدرسه و یک‌بار در انتهای کار مدرسه یا انتهای نوبت بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده گندزدایی شوند.
 
🔹 دفع پسماندها به شیوه بهداشتی در سطل های درب دار پدالی انجام شود.
 
🔹 ترجیحا از وسیله نقیله شخصی جهت ایاب و ذهاب دانش آموز استفاده شود. در صورت استفاده از سرویس، تمام  رانندگان سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان و کارکنان بایستی دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند. 
 
🔹 امیدواریم با رعایت این نکات شاهد موج دیگری از بیماری نباشیم.
 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا و واکسیناسیون است🔻 
🆔@k_healt
 
https://t.me/k_healthmedia/2866
۷ آذر ۱۴۰۰ ۰۸:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید