اخبار

"زنان ، مدیریت سلامت ، مهارکرونا" شعار امسال هفته سلامت بانوان

"زنان ، مدیریت سلامت ، مهارکرونا" شعار امسال هفته سلامت بانوان

بزرگداشت هفته ملی سلامت بانوان ایران(سبا) همه ساله 24 از 30 لغایت  مهر ماه در سطح کشور برگزار می گردد. این مناسبت فرصتی است برای جلب حمایت و توجه بیشتر مردم و مسئولین به سلامت بانوان و تاثیر آن بر سلامت خانواده و جامعه. در حال حاضر بیش از یکسال است که همه گیری کرونا بر جنبه های مختلف سلامت سایه انداخته و علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روانی و اجتماعی را تهدید می کند.

پروفسور شکیبا در خصوص هفته ملی سلامت زنان عنوان کرد:

اگرچه شواهد ملی و بین المللی حاکی از آن است که در همه گیری کووید 19، خطر مستقیم بیشتری، سلامتی و حیات مردان را تهدید می کند، اما تاثیر طولانی مدت این همه گیری، بر سلامتی جسمی، روا نی و اجتماعی زنان می تواند آسیب های جدی به خانواده و جامعه وارد نماید. از این رو همانند سال گذشته، موضوع سلامت بانوان در دوران کرونا محور فعالیت های این هفته قرار خواهد گرفت. زنان نقش محوری در مدیریت سلامت ایفا می کنند. آنان با افزایش آگاهی، ارتقا سواد سلامت، ایجاد سبک زندگی سالم، حمایت از همسر و سایر اعضا خانواده، مدیریت سلامت جسمی و روانی خود و خانواده را بعهده
دارند. به همین منظور، هفته سبا در سال جاری به نقش مدیریتی زنان در ابعاد مختلف سلامت خواهد پرداخت.

اهداف:

دکتر ابراهیم شکیبا افزود: جلب حمایت سیاستگزاران و مسئولین نسبت به عواقب اقتصادی اجتماعی کووید بر بانوان و افزایش همکاری های بین بخشی در این زمینه افزایش آگاهی زنان در مدیریت اطلاعات و دسترسی به اطلاعات صحیح در رابطه باکووید 19


 
*افزایش آگاهی زنان در مدیریت اطلاعات و دسترسی به اطلاعات صحیح در رابطه با کووید 19

*افزایش آگاهی زنان در جنبه های مختلف سلامت شامل سلامت روان، سلامت باروری وسبک زندگی سالم.

 *افزایش آگاهی زنان نسبت به عواقب کووید در خانواده و افزایش توانمندی آنان در مدیریت این عواقب

 
روزنگار و محورهای هفته:

شنبه ۲۴ مهر :

زنان و مدیریت اطلاعات در بحران کرونا (دریافت اطلاعات از منابع معتبر، تشخیص منابع معتبر از غیر معتبر، استفاده صحیح و انتشار اطلاعات در شبکه های مجازی)

یکشنبه ۲۵ مهر:

زنان و مدیریت سلامت روان در بحران کرونا (مدیریت استرس،خشونت خانگی،روابط خانوادگی سالم، تقویت مهارتهای ارتباطی، حمایت همسران از یکدیگر، مدیریت سوگ)

دوشنبه ۲۶ مهر:

زنان و مدیریت زندگی سالم در بحران کرونا ( تغذیه سالم، فعالیت بدنی در منزل)

سه شنبه ۲۷ مهر:

زنان و سلامت اجتماعی در بحران کرونا(فقر- بیکاری-از دست دادن سرپرست خانواده- زنان سرپرست خانواده- فرصت کارآفرینی-آموزش راه اندازی کسب و کاردر فضای مجازی برای زنان)

چهارشنبه ۲۸ مهر:

زنان و سلامت باروری در بحران کرونا (روابط زناشویی ایمن و سالم، بارداری، زایمان، شیردهی)

پنجشنبه ۲۹ مهر:

زنان و واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹(اهمیت واکسیناسیون و رفع باورهای غلط - دریافت اطلاعات صحیح درباره عوارض واکسیناسیون و مدیریت آن)

جمعه ۳۰ مهر:

زنان و مدیریت سلامت خانواده در بحران کرونا (حمایت از همسران و فرزندان، پیشگیری از انتقال کووید در بین افراد خانواده)

۲۴ مهر ۱۴۰۰ ۲۱:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید