اخبار

24 مهرماه روز جهانی غذا

24 مهرماه روز جهانی غذا
 
دکترابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: 
امسال FAO  شعار روز جهانی غذا سال 2021 را به نام" تولید بهتر ، تغذیه بهتر ، محیط بهتر، زندگی بهتر" نام گذاری کرده است. براساس گزارش FAO غذایی که انتخاب و مصرف می کنیم نه تنها برسلامتی ما و سیاره ما بلکه بر نحوه عملکرد سیستم های کشاورزی و غذایی اثرگذار است. 
معاون بهداشتی دانشگاه افزود :سیستم پایدار کشاورزی – غذایی سیستمی است که در آن انواع غذاهای کافی ، مغذی و ایمن با قیمت مناسب برای همه  در دسترس است و هیچ فردی گرسنه نیست یا از هیچ نوع سوء تغذیه ای رنج نمی برد. در واقع سیستمهای پایدار کشاورزی و غذایی امنیت غذا و تغذیه را برای همه ، بدون به خطر انداختن پایه های اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی ، برای نسل های آینده فراهم می کند و منجر به تولید بهتر ، تغذیه بهتر ، محیط بهتر و زندگی بهتر برای همه می شود .
روز جهانی غذا 2021برای دومین بار در حالی که جهان با آثار گسترده همه گیری کووید 19 مقابله می کند برگزار می شود. با توجه به بحران کمبود غذا در جهان و دامن زدن انتشار ویروس کروناو تبعات اقتصادی آن در کاهش دسترسی به غذا برای اقشار آسیب پذیر جامعه ، روز جهانی غذا که مصادف با 24 مهرماه است  ، امسال نیز با شعار" مبارزه همگانی با کرونا ، محیط سالم ، تغذیه سالم با تولید و مصرف غذای سالم   برگزارمی شود. 
 
۲۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید