اخبار

برگزاری وبینار آموزشی Kmc (Kangaroo Mother Care) مراقبت آغوشی مادرانه

برگزاری وبینار آموزشی Kmc (Kangaroo Mother Care) مراقبت آغوشی مادرانه

 

نظر به اهمیت بقاء نوزاد نارس و کم وزن در کاهش میزان مرگ و میر نوزادان و به منظور تدوین مداخلات موثر در کاهش این میزان در استان، ضرورت آموزش هر چه بیشتر پزشکان، ماماها، مراقبین سلامت و بهورزان احساس می شود. در این راستا:

وبینار آموزشی یکروزه kmc (مراقبت آغوشی مادرانه) به میزبانی حوزه معاونت بهداشتی و با حضور سرکار خانم دکتر ساره فرشادفر فوق تخصص نوزادان به عنوان مدرس، جهت کارشناسان مسئول برنامه سلامت خانواده، کارشناسان برنامه نوزادان و نیز کارشناسان مادران ستاد شهرستانهای تابعه (بعنوان هسته آموزشی ) در سالن اجتماعات این معاونت برگزار گردید.

شاه حسینی کارشناس نوزادان معاونت بهداشتی استان عنوان کرد: انجام مراقبت آغوشی توسط مادران ضمن توانمند سازی آنها در مراقبت از نوزادان نارس و کم وزن می تواند بعنوان یک مداخله آسان، کم هزینه و موثر در ارتقاء سلامت و در نتیجه حفظ بقاء نوزادان، لحاظ گردد.

در این جلسه ضمن تاکید بر مزایای انجام مراقبت آغوشی، روشهای انجامkmc  با استفاده از فیلم آموزشی نمایش داده شد. در انتها جلسه به سوالات مدعووین در این زمینه پاسخ داده شد و بر اجرای این آموزشها برای گروه های هدف در شهرستانها تاکید گردید.

۶ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید