اخبار

آیا تأخیر در تزریق دوز دوم واکسن مشکل ایجاد می‌کند؟

آیا تأخیر در تزریق دوز دوم واکسن مشکل ایجاد می‌کند؟
 
 
💢دکتر سارا شاه آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما:🔻
 
 
💠 افرادی که پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا به این ویروس مبتلا می‌شوند تا ۴ هفته بعد از شروع علائم بیماری نباید نسبت به تزریق دوز دوم اقدام کنند.
 
💠 مهلت تزریق دوز دوم بسته به نوع واکسن از ۲۱ روز تا ۱۲هفته متغیر است، اگر یک تا دو هفته پس از گذشت این مهلت نیز واکسن تزریق شود، اثر بخشی واکسن دچار مشکل نمی‌شود.
 
💠 دوز اول و دوم واکسن را از انواع متفاوتی نمی توان تزریق کرد و از طرف مجامع علمی و سازندگان واکسن‌ها این موضوع هنوز اعلام نشده است و بر اساس تحقیقات وزرات بهداشت پلتفرم‌های مشابه واکسن‌ها باید اعلام شود تا بتوان دوز اول و دوم واکسن را  از انواع متفاوتی تزریق کرد.
 
💠 همه واکسن‌ها ایمنی در افراد ایجاد می‌کنند، اما با توجه به اینکه کرونا ویروس ناشناخته‌ای است باید تحقیقات گسترده تری انجام شود تا میزان دقیق اثر بخشی هر واکسن مشخص شود.
 
 💠 همه افراد باید نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند، بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است و باید افراد به محض اینکه در نوبت واکسیناسیون قرار گرفتند، واکسن تزریق کنند تا ایمنی در آن‌ها ایجاد شود.
 
💠 واکسن از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی‌کند، اما به میزان قابل توجهی از مرگ و میر‌ها و حال وخیم افراد می‌کاهد.
 
💠 تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار دوز اول واکسن کرونا معادل ۳۴ درصد جمعیت هدف (بالای ۱۸ سال) و ۱۶۳ هزار دوز دوم معادل ۱۱ درصد جمعیت هدف در استان کرمانشاه تزریق شده است.
 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا و واکسیناسیون است🔻 
🆔@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/2619
۳۰ اَمرداد ۱۴۰۰ ۲۳:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید