اخبار

پیشگیری از چاقی و کم تحرکی

پیشگیری از چاقی و کم تحرکی

 

چاقی و کم تحرکی همواره به عنوان دو عامل خطر مهم بیماری های مزمن مطرح بوده اند. در شرایط کنونی بیماری کووید19، چاقی به عنوان یک عامل خطر مهم در ابتلا به کووید 19 و هم چنین شدت بیماری و بستری و مرگ مطرح می باشد.

سهرابی رییس گروه سلامت میانسالان و سالمندان عنوان کرد: فعالیت جسمانی با شدت متوسط با افزایش سطح ایمنی و افزایش ظرفیت قلبی ریوی بر بیماری کووید 19 تاثیر دارد. نتایج مطالعه صورت گرفته در بیماران مبتلا به کووید 19 نشان داد، بیمارانی که قبل از ابتلا بی تحرک بوده اند ( صفر تا 10 دقیقه فعالیت جسمانی در هفته)، در مقایسه با بیمارانی که به میزان توصیه شده (150 دقیقه و بیشتر) یا کمتر (11 تا 149 دقیقه در هفته) فعالیت جسمانی داشته اند، خطر بیشتری برای بستری در بیمارستان و بستری در ICU  و مرگ داشته اند.

سهرابی در ادامه گفت: چاقی و کم تحرکی، مراقبت افراد چاق و کم تحرک و پیشگیری از ازدیاد وزن و کم تحرکی در شرایط کنونی اهمیت بسیار بیشتری می یابد. انتظار می رود خدمات شیوه زندگی سالم و آموزش های لازم در میانسالان دریافت کننده خدمات و پیگیری و مراقبت میانسال چاق و دارای فعالیت جسمانی نامطلوب به نحو احسن توسط ارائه دهندگان خدمات صورت گیرد.

ترویج شیوه زندگی سالم با تاکید بر پیشگیری و کنترل چاقی/ اضافه وزن و بی تحرکی در مناسبت های مختلف و در آموزش های گروه هدف میانسالان با استفاده از ابزارهای مختلف نظیر فیلم های آموزشی تهیه شده توسط اداره سلامت میانسالان و بستر شبکه های مجازی نیز می تواند نقش موثری در این خصوص داشته باشد
۱۵ اَمرداد ۱۴۰۰ ۰۰:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید