اخبار

تزریق ۳۰ هزار دز واکسن "برکت" در کرمانشاه/ گزارشی از عوارض نداشته‌ایم

تزریق ۳۰ هزار دز واکسن "برکت" در کرمانشاه/ گزارشی از عوارض نداشته‌ایم
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه از تزریق ۳۰ هزار دز دوز واکسن ایرانی کووبرکت در کرمانشاه خبر داد.
دکتر سارا شاه آبادی در مراسم افتتاح پایگاه واکسیناسیون خبرنگاران کرمانشاه علیه کرونا که امروز(۱۲ مرداد) برگزار شد، با اشاره به افزایش تعداد پایگاه های وکسیناسیون کرونا در کرمانشاه، اظهارکرد: یکی از رسالت های مهم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان حفظ شان و جایگاه مردم کرمانشاه در انجام فرآیند واکسیناسیون علیه بیماری کرونا است.

وی تصریح کرد: در این راستا تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم با شروع واکسیناسیون هر قشر و گروه سنی، تعداد پایگاه های واکسیناسیون را افزایش دهیم تا شاهد تجمع مردم و معطلی آنها در این مراکز نباشیم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گفت: خوشبختانه با تدابیری که از ابتدای واکسیناسیون در استان لحاظ کرده ایم تاکنون این فرآیند با روند خوبی پیش رفته و شاهد تجمع در هیچکدام از مراکز نبوده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلی در بحث تامین واکسن کرونا برای گروه های تعیین شده در استان وجود ندارد، گفت: تاکنون حدود 30 هزار دز واکسن ایرانی کووبرکت در استان تزریق شده که خوشبختانه هیچ عوارضی از آن گزارش نشده است.

دکتر شاه آبادی با تاکید براینکه مردم کرمانشاه به توان دانشمندان ایرانی اعتماد دارند، افزود: سالهای زیادی است که کودکانمان را را با واکسن های ایرانی کزاز، سرخچه، فلج اطفال، سیاه سرفه و...در برابر بیماری ها ایمن می کنیم. اکنون هم واکسن برکت یکی دیگر از دستاوردهای دانشمندان ایرانی است که مردم استان به خوبی به آن اعتماد کرده اند.

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه در ادامه از تلاش برای تسریع واکسیناسیون مردم کرمانشاه علیه بیماری کرونا خبر داد و گفت: هرچه زودتر بتوانیم یک نفر را هم واکسن بزنیم، از مرگ یک نفر جلوگیری کرده ایم، چراکه واکسن کرونا بصورت ۱۰۰ درصدی از مرگ افراد جلوگیری می کند و درصد بستری شدن افراد در بیمارستان ها را به شدت کاهش می دهد.

وی در ادامه به مردم توصیه کرد: افرادی که حتی دز دوم واکسن را هم دریافت کرده اند، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و حتما ماسک بزنند.

دکتر شاه آبادی در ادامه به افتتاح پایگاه واکسیناسیون خبرنگاران کرمانشاه علیه کرونا هم اشاره کرد و گفت: در این مرکز تلاش داریم تا روزانه حدود ۳۰۰ نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه کرمانشاه را با حفظ شان و جایگاه آنها علیه بیماری کرونا واکسینه کنیم
۱۵ اَمرداد ۱۴۰۰ ۰۰:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید