اخبار

"حمایت از تغذیه با شیر مادر؛ مسئولیت مشترک"

"حمایت از تغذیه با شیر مادر؛ مسئولیت مشترک"

شعار سازمان جهانی بهداشت به مناسبت هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر(16-10 مرداد ماه ) در سال 1400

همه گیری COVID-19 چالش های عظیمی برای جامعه جهانی ایجاد کرده است. اطمینان از بقاء، سلامت و خوب بودن برای همگان بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است. تغذیه با شیر مادر پایه و اساس زندگی است و به سلامت کوتاه مدت و بلند مدت، تغذیه مناسب و امنیت غذایی در شرایط اضطراری و غیر اضطراری کمک می کند.

کاملی رییس گروه برنامه سلامت کودکان و نوزادان معاونت بهداشتی در خصوص فرا رسیدن هفته جهانی شیر مادر عنوان کرد: به دلیل قفل شدن شهرها و محدودیت های تردد در اکثر کشورها، والدین مجبور شده اند در خانه بمانند و به مراقبت و پرورش کودک خود بپردازند. از طرف دیگر به دلیل خطرات قابل درک انتقال کرونا در چندین کشور، جدایی مادر و نوزاد اتفاق می افتد.

کاملی در ادامه گفت: WHO توصیه می کند که مادر و نوزاد را کنار هم نگه دارید زیرا نه تنها تغذیه با شیر مادر بی خطر است بلکه از بسیاری از موارد مرگ و میر نوزادان نیز پیشگیری می کند. 

روش های ارتقای وضعیت تغذیه با شیر مادر یک مسئله سلامت عمومی است که نیاز به تلاش و سرمایه گذاری در سطح جامعه دارد. در هفته جهانی تغذیه با شیر مادر به ما یادآوری می شود که محافظت از تغذیه با شیر مادر یک مسئولیت مشترک همگانی است. وقت آن است که همگی برای حفظ و حمایت از تغذیه با شیر مادر نسبت به اطلاع رسانی، تثبیت، مشارکت و توجه بیشتر اقدام کنیم. این امر به تضمین بقا، سلامتی و رفاه فرزندان و خانواده های آنها کمک می کند و در دستیابی به اهداف توسعه پایدار

 کاملی اهداف هفته جهانی تغذیه با شیر مادر - سال 1400 را چنین برشمرد: 

1 . اطلاع رسانی کنید: در خصوص حمایت از تغذیه با شیر مادر به مردم اطلاع رسانی کنید.

2 . تثبیت کنید: حمایت از تغذیه با شیر مادر را به عنوان یک مسئولیت حیاتی همگانی تثبیت کنید.

3 . به مشارکت بطلبید: از افراد تاثیرگذار و سازمانها جهت تعامل و مشارکت در تاثیرگذاری بیشتر، دعوت به عمل آورید.

4 . با پرداختن بیشتر به تغذیه با شیر مادر، توجه بیشتری به آن معطوف کنید: طیف گسترده ای از اقدامات حمایتی از برنامه تغذیه با شیر مادر را در راستای سلامت عمومی انجام دهید.نقش کلیدی دارد

کاملی در انتها تاکید کرد: اجرای اقدامات دهگانه بیمارستانهای دوستدار کودک BFHI توسط سیستم های بهداشتی تأثیرات مثبتی بر نتایج تغذیه با شیر مادر دارد.شواهد نشان می دهد که این اقدامات هرچه بیشتر اجرایی شود، احتمال بهبود وضعیت تغذیه با شیر مادر هم بیشتر می شود. با آموزش تغذیه با شیر مادر به کارکنان بهداشتی و تربیت و توانمندسازی آنان، دانش، نگرش و مطابقت با اقدامات بیمارستان های دوستدار کودک ارتقا پیدا می کند. مشاوره تغذیه با شیر مادر، حمایت عملی و عاطفی از افراد حرفه ای و غیر حرفه ای به منظور افزایش تداوم تغذیه با شیرمادر و تغذیه انحصاری با شیرمادر ضروری است. و این هفته و آموزش های داده شده طی آن فرصتی جهت دستیابی به اهداف برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر می باشد.
۱۱ اَمرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید