اخبار

فوت یک نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو در جوانرود

 
💢دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما:🔻
 
◽️ تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو (CCHF) یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد است که معمولا به وسیله کنه منتقل می‌شود.
 
◽️این بیماری باشروع ناگهانی تب همراه با درد عضلانی آغاز می‌شود و سپس تظاهرات خونریزی دهنده با سابقه گزش کنه یا له کردن با دست، تماس مستقیم با دام و یا بافت‌های حیوانات آلوده مشاهده می‌شود.
 
◽️در هفتم تیرماه امسال یک بیمار با علائم تب کریمه کنگو در شهرستان جوانرود شناسایی و به بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان کرمانشاه مراجعه کرد .
 
◽️بر اساس پروتکل کشوری موضوع پیگیری و درمان شروع شد، اما متاسفانه با توجه به اینکه میزان مرگ و میر بیماری تب کریمه کنگو بالا است بیمار به درمان پاسخ نداد و فوت کرد.
 
◽️برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری محافظت در برابر گزش کنه بخصوص توسط کودکان و دامداران در هنگام تماس با دام بسیار ضروری است.
 
 ◽️دامداران و افرادی که با دام سر و کار دارند باید به منظور حفظ سلامت خود و جلوگیری از ابتلا به تب کریمه مسائل بهداشتی را با دقت رعایت کنند و در زمان نزدیک شدن به دام‌ها حتماً از دستکش، چکمه و عینک استفاده کنند.
 
◽️خرید گوشت غیر بهداشتی یکی دیگر از عوامل شیوع بیماری تب کریمه کنگو می باشد و مردم باید به منظور حفظ سلامت خود  از خرید گوشت از دستفروشان و افرادی که به صورت غیربهداشتی اقدام به ذبح می‌کنند، پرهیز کنند.
 
🆔@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/2509
۱۵ تیر ۱۴۰۰ ۲۳:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید