اخبار

♨️هشدار شروع "موجِ پنجم" کرونا در کرمانشاه/ موج جدید "دلتا" است

♨️هشدار شروع "موجِ پنجم" کرونا در کرمانشاه/ موج جدید "دلتا" است
 
 
 💢دکتر سارا شاه آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان در گفتگو باخبرگزاری ایسنا:🔻
 
  📌موج پنجم کرونا در کشور آغاز شده و بر اساس شواهد بدست آمده در استانهای با درگیری بالا، غالب موارد ابتلا در موج پنجم از نوع "دلتا" است.
 
📌 متاسفانه شهرهای قرمز کرونایی در کشور افزایش یافته و در روزهای اخیر شاهد اوج گیری دوباره کرونا در کشور هستیم و همین امر نشان می دهد که عملا کشور وارد موج پنجم کرونا شده است.
 
📌در استان کرمانشاه نیز در حال حاضر شهرستان گیلانغرب در وضعیت قرمز به سر می برد و ۹ شهرستان دیگر نارنجی هستند و تنها چهار شهرستان زرد در استان وجود دارد.
 
📌با توجه به این رنگ بندی عملا موج پنجم کرونا در استان نیز شروع شده و در مرحله ابتدای ورود به این موج هستیم.
 
📌موج پنجم کرونا در کشور از نوع "دلتا" می باشد و طبق بررسی های صورت گرفته در استانهای با درگیری بالا غالب موارد ابتلا در موج جدید از نوع سویه جهش یافته "دلتا" است.
 
 📌تشخیص این نوع سویه جهش یافته بسیار هزینه بر بوده و تنها در آزمایشگاه "پاستور" تهران انجام می شود. 
 
📌در حال حاضر چند نمونه برای این آزمایشگاه ارسال کرده ایم که به دلیل تراکم بالای نمونه های ارسالی از سراسر کشور جوابدهی آن، تا حدودی با تاخیر خواهد بود.
 
📌البته شناسایی کرونای دلتا در استان چندان اهمیتی ندارد، چرا که با درگیری بالای کرونا در چند استان به نظر می رسد این سویه در کشور منتشر شده است، بنابراین باید عمده موارد ابتلا به کرونا را فرض بر دلتا بودن آن بگذاریم.
 
📌با این فرض که موارد ابتلا از نوع دلتا است، آنچه اهمیت دارد این است که افراد باید دقت بیشتری در بحث پیشگیری داشته باشند و بدانند که قدرت انتقال این نوع سویه جهش یافته ۴۰ درصد بیشتر از کرونای انگلیسی است.
 
📌از طرفی این نوع کرونا سرعت درگیری بالایی دارد و علائم آن با شدت بالایی خود را نشان می دهد و نیاز است که افراد در زمینه پیشگیری بیش از پیش حساسیت داشته و حتما از ماسک استفاده کنند.
 
📌در این نوع سویه جهش یافته احتمال ابتلای خانوادگی بسیار بالاست و بطور معمول با شناسایی یک مورد در هر خانواده، تمام افراد خانواده باید در قرنطینه قرار گیرند.
 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا 
۱۵ تیر ۱۴۰۰ ۲۳:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید