اخبار

چه نکات بهداشتی باید حین آزمون دانش آموزان رعایت شود؟

چه نکات بهداشتی باید حین آزمون دانش آموزان رعایت شود؟
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هنگام برگزاری امتحانات دانش‌آموزان پایه های نهم و دوازدهم تاکید کرد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه دکتر ابراهیم شکیبا اظهار کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری امتحانات دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری و به منظور حفظ سلامتی این افراد، والدین و کارکنان مدارس رعایت نکات زیر به جلوگیری از گسترش این بیماری کمک شایانی می‌کند.

دکتر شکیبا با بیان اینکه مسئولین مدارس براساس پروتکل های بهداشتی قبل و بعد از هر امتحان باید نسبت به گندزدایی محل آزمون اقدام کنند، افزود: همچنین باید از بزرگترین فضاهای موجود برای انتخاب مرکز آزمون و حضور دانش آموزان استفاده شود.

وی با اعلام اینکه استفاده از ماسک نیز برای دانش آموزان و تمام عوامل اجرایی مدرسه الزامی می باشد و باید خانواده ها از قبل در جریان این موضوع قرار گیرند، عنوان کرد: همچنین استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک سه لایه برای کارکنان و مراقبین مراکز امتحانی الزامی است.

دکتر شکیبا اظهار کرد: باید صابون مایع و محلول ضدعفونی دست به مقدار کافی و متناسب تامین شود و فاصله‌گذاری مناسب بین دانش آموزان (دو متر) رعایت شود.

وی افزود: قبل و بعد از هر آزمون از تجمع دانش آموزان و همراهان آنها جلوگیری شود و تماس افراد با یکدیگر مانند روبوسی و دست دادن اکیدا ممنوع است.

به گفته شکیبا باید با روشن نمودن وسایل تهویه و نیز باز گذاشتن پنجره ها تهویه مناسب هوا در محل برگزاری امتحان برقرار شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: دانش آموزان باید از بردن وسایل اضافه به محل آزمون مانند تلفن، کیف و ... خوددداری کنند و از قبل اطلاع رسانی شود که مسئولین مدرسه از تحویل گرفتن وسایل دانش آموزان خودداری می کنند. همچنین دانش آموزان باید لوازم التحریر مورد نیاز را همراه داشته باشد و از جابجایی آن بین دانش آموزان جدا" خودداری شود.

دکتر شکیبا گفت: اگر دانش آموزی مبتلا به بیماری زمینه ای باشد یا دارای علائم مشکوک به کرونا باشد، آزمون باید در اتاق جداگانه و به صورت انفرادی انجام شود. همچنین کارکنان، مراقبان و افراد حاضر در جلسه آزمون نباید از گروه های پرخطر (مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه ای) باشند.

وی با بیان اینکه توزیع هرگونه خوراکی در محل آزمون ممنوع است، افزود: افراد حاضر در جلسه (کارکنان، دانش آموزان و...) جهت آشامیدن آب باید از بطری آب شخصی استفاده کنند.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۲۷
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید