اخبار

35 درصد تست‌های کرونا در کرمانشاه "مثبت" می‌شود!

35 درصد تست‌های کرونا در کرمانشاه "مثبت" می‌شود!
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش موارد مثبت کرونا در استان گفت: در حال حاضر 30 تا 35 درصد تست‌های گرفته شده مثبت می‌شود.

دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان کرونا در استان در روزهای اخیر، گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش شمار مبتلایان کرونا هستیم و موارد مثبت تست‌های کرونا به سرعت در حال افزایش است.

وی با اشاره به انجام روزانه بیش از 2500 مورد تست PCR و تست سریع در استان، گفت: متاسفانه در روزهای اخیر 30 تا 35 درصد موارد این تست‌ها مثبت می شود و این درحالی است که پیش از شروع موج چهارم تنها 10 درصد تست‌ها مثبت می‌شد.

دکتر شکیبا گفت: این افزایش موارد مثبت به شدت نگران کننده است، چرا که به دنبال افزایش موارد مثبت، تعداد بستری‌ها در هفته های آینده افزایش چشمگیری پیدا کرده و به دنبال آن نیز تعداد بیماران بدحال و فوتی کرونا افزایش می یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه، گفت: متاسفانه در هفته های اخیر شاهد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، بویژه استفاده از ماسک در سطح جامعه هستیم و همین می شود که امروز با افزایش شمار مبتلایان مواجه می شویم.

وی افزود: رابطه معناداری میان رعایت پروتکل ها با تعداد مبتلایان وجود دارد و هرچه سطح رعایت پروتکل ها بالاتر برود قطعا شمار مبتلایان کم می شود.

دکتر شکیبا با اشاره به شروع موج چهارم کرونا در کشور و استان گفت: این موج متفاوت از موج های قبلی است و با توجه به اینکه در این موج با کرونای انگلیسی مواجه هستیم، سرعت و شدت این موج به مراتب نسبت به موج های قبلی بیشتر است.

وی افزود: ویروس کرونای انگلیسی قدرت سرایت بالا و در عین حال شدت بیماری زایی بالایی دارد و این امر می طلبد که مردم بیش از پیش رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه از اتمام واکسیناسیون تمامی کادر بهداشت و درمان تا دو هفته دیگر خبر داد وافزود: اواخر هفته جاری محموله خوبی از واکسن کرونا به استان می رسد و تا یکی دو هفته دیگر کار واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان به پایان می رسد.

وی افزود: واکسیناسیون سالمندان، بیماران خاص و جانبازان هم ظرف چند هفته آینده انجام شده و فاز اول آن به پایان می رسد.

۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ۰۹:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید