اخبار

♨️سایه سیاه "کرونای انگلیسی" بر سر کرمانشاه/ ۷۰ درصد موارد ابتلا از نوع "انگلیسی" است!

♨️سایه سیاه "کرونای انگلیسی" بر سر کرمانشاه/ ۷۰ درصد موارد ابتلا از نوع "انگلیسی" است!
 
 
💢دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه : 🔻
 
📌شمار مبتلایان کرونای انگلیسی در استان افزایش یافته است و  متاسفانه در حال حاضر ۷۰ درصد تست‌های مثبت کرونا، ابتلای افراد به کرونای انگلیسی را نشان می‌دهد و عملا می توان گفت در استان این نوع کرونا جایگزین ویروس کرونای معمولی شده است.
 
📌در پی شلوغی بازار خریدهای نوروزی و برگزاری مهمانی ها و انجام سفرهای نوروزی از سوی برخی افراد، متاسفانه شاهد شروع موج چهارم کرونا در استان هستیم.
 
این موج بسیار خطرناک خواهد بود و متاسفانه شواهد و تست های انجام شده نشان می دهد که موج چهارم کرونا عملا از نوع کرونای انگلیسی است.
 
📌 در حال حاضر ۷۰ درصد تست‌های مثبت کرونا،  ابتلای افراد به کرونای انگلیسی را نشان می دهد و با توجه به این آمار عملا هر فرد مبتلا به کرونا باید خود را یک مبتلای کرونای انگلیسی فرض کند.
 
📌این نوع ویروس نسبت به ویروس کرونای ووهان چین قدرت بیماری زایی بالاتری دارد و بسته به سیستم ایمنی افراد، سن، بیماریهای زمینه ای و ... شدت علائم آن در افراد مختلف متفاوت است.
 
📌آنچه مسلم است قدرت سرایت بالای این ویروس است، بطوری که طبق برآوردهای صورت گرفته قدرت سرایت این ویروس ۶۰ تا ۷۰ درصد نسبت به کرونای معمولی بیشتر است.بنابراین افراد باید دقت بیشتری در رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.
 
📌لزومی برای استفاده از دو ماسک نیست و همین که افراد از ماسک های استاندارد استفاده کرده و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند و در مکان های شلوغ حاضر نشوند، برای پیشگیری از انتقال این ویروس کفایت می کند.
 
📌 تجهیزات مورد نیاز برای انجام تست کرونای انگلیسی در استان مهیا است، عملا افراد نیازی به انجام این تست مبنی بر اینکه کرونای افراد از نوع انگلیسی یا معمولی است ندارند.
 
📌 چرا که در حال حاضر غالب افراد آلوده به کرونای انگلیسی هستند، بنابراین هر فرد در صورت ابتلا به کرونا عملا باید خود را یک مبتلا به کرونای انگلیسی فرض کرده و اصول قرنطینه را با جدیت بیشتری انجام دهد.
 
📌 موج چهارم کرونا اگر به اوج خود برسد با توجه به افزایش قدرت سرایت و شدت علائم آن می تواند خطرناک شود.
 
📌 تنها خواسته ما از مردم این است که با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و خودداری از حضور در مکان های شلوغ مانع اوج گیری این موج جدید کرونا در استان شوند.
 
📌با توجه به شرایط ایجاد شده برخی محدودیت ها در شهرهای نارنجی و قرمز اعمال می شود.
 
📌 در شهرهای نارنجی تنها مشاغل گروه یک و دو مجاز به فعالیت هستند و در شهرهای قرمز هم فقط فعالیت مشاغل گروه یک مجاز است و مابقی مشاغل در این شهرها تعطیل هستند و مسئولین مربوطه باید در این زمینه نظارت کامل را داشته باشند.
 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم پیمان تا پایان کرونا
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻
🆔@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/2139
۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۰:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید