اخبار

♻️بهبود شاخصهای بهداشتی در مناطق روستایی بیانگر نقش موثر و تعیین کننده بهورزان در ارتقای سلامت جمعیت تحت پوشش آنها می باشد

♻️بهبود شاخصهای بهداشتی در مناطق روستایی بیانگر نقش موثر و تعیین کننده بهورزان در ارتقای سلامت جمعیت تحت پوشش آنها می باشد
♻️بهبود شاخصهای بهداشتی در مناطق روستایی
بیانگر نقش موثر و تعیین کننده بهورزان در ارتقای سلامت جمعیت تحت پوشش آنها می باشد 
 
 
💢دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه:🔻🔻
 
🔸هر ساله۱۲ شهریور در تقویم رسمی کشور به پاس فعالیت های ارزنده سربازان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی درمانی اولیه، به آحاد مردم شریف در مناطق روستایی کشور، به نام "روز بهورز"نامگذاری شده است که امسال به دلیل اپیدمی بیماری کرونا به امروز (۱۰ اسفند ۹۹) موکول شد.
 
🔸در این روز از زحمات و تلاش های بی وقفه  بهورزان، مربیان و مراقبین سلامت به ویژه در برنامه کنترل قطع زنجیره انتقال کووید ۱۹ سپاسگزارم.
 
 🔸بهبود شاخصهای بهداشتی و جمع آوری و ثبت منظم اطلاعات سلامت افراد در مناطق روستایی که از دستاوردهای ارزنده نظام سلامت محسوب می گردد و مایه مباهات کشور حتی در مجامع بین المللی را فراهم نموده است ، بیانگر نقش موثر و تعیین کننده بهورزان عزیز خانه های بهداشت در تامین ، حفظ و ارتقای سلامت جمعیت تحت پوشش می باشد. 
 
🔸امروز شاهد ارتقای بهداشت و سلامت مردم ، جامعه ، کودکان و نوجوانان و ریشه کنی ،حذف و کنترل بسیاری از بیماری ها واگیر هستیم که بخش عمده آن حاصل تلاش های شبانه روزی این عزیزان است که با هیچ چیز قابل قیاس و جبران نیست .
 
🔸اما تغییر سیمای سلامت و افزایش میزان  شیوع و بروز بیماریهای غیر واگیر و سوانح و حوادث،ضرورت تغییر رویکرد مراقبت و ارایه خدمات بهداشتی درمانی را با توجه به شاخص های تعیین کننده سلامت بیش از پیش طلب می کند.
 
🔸در این راستا تقویت و توانمندی بیشتر بهورزان با توجه به نیازهای جدید از اولویتهای نظام سلامت کشور می باشد.
 
🔸بهورزان در طرح مدیریت و کنترل کووید۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه "هرخانه یک پایگاه سلامت"(طرح شهید قاسم سلیمانی) نقش بسیار فعالی داشته اند.
 
🔸بهورزان در خانه های بهداشت به عنوان یک پایگاه به منظور رهگیری موارد علامت دار ومثبت کووید۱۹ نقش بسزایی در کنترل  وقطع زنجیره بیماری را ایفا می کنند.
 
🔸هم اکنون ۱۱۲۲ بهورز در ۶۳۵ خانه بهداشت استان به  ۵۰۸۴۷۱ روستایی خدمات بهداشتی درمانی ارائه می دهند و تعداد ۸۴ نفر فراگیر دوره بهورزی در استان وجود دارد.
 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻
🆔@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/2029
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۸:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید