اخبار

"هوای پاک، تعهد مسئولان، مشارکت مردم"

"هوای پاک، تعهد مسئولان، مشارکت مردم"
☀️۲۹ دیماه روز هوای پاک
 
🌐شعار امسال؛ "هوای پاک، تعهد مسئولان، مشارکت مردم"
 
💢یحیی ذائبی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان در گفت و گو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه :🔻🔻
 
🔸در سال های متمادی،آنچه محققان و مقالات و‌گزارش های مراجع علمی ،به آن می پرداختند سهم نسبتا برابر آلودگی هوای محیط های بسته و آلودگی هوای آزاد در میزان بیماری های منتسب به آلودگی هوا بوده است.
 
🔸امابیشتر مردم  ازنقش تهویه و پاک بودن هوای محیط های بسته غافل بوده و همواره نگرانی ها،متوجه آلودگی های هوای آزاد به آلاینده های صنعتی به ویژه در کلان شهرها و یا معطوف به بروز پدیده گردوغبار در مناطق متاثر از این‌پدیده بوده است.
 
🔸در حال حاضر بیماری کرونا نقش تهویه و هوای سالم داخل محیط های بسته به خصوص در اماکن عمومی را بیش از پیش نمایان ساخته است.
 
🔸بر اساس تحقیقات و مصوبات اخیر،هرگاه غلظت آلاینده های هوا شامل ذرات کمتر از دو و نیم‌میکرون و اکسیدهای نیتروژن در هوای آزاد بیشتر شود، میزان ابتلا به بیماری کرونا افزایش می یابد.
 
🔸از طرفی برای کاهش میزان ابتلا به کرونا به خصوص در اماکن عمومی باید هوای تازه وارد محیط شود که اگر هوای بیرون نیز آلوده باشد مشکل  پیچیده تر می گردد. 
 
🔸در روزهای اخیر به علت سرما و‌پدیده وارونگی ،خیلی از شهر های بزرگ با مشکل آلودگی شدید هوای آزاد مواجه بوده اند که اگر؛  "هوای پاک، تعهد مسئولان، مشارکت مردم" را جدی تر بگیریم ،می توانیم خطر کرونا و آلودگی هوا را که اکنون بیش از هر زمان دیگری سلامت انسان ها را تحت الشعاع قرار داده است، کنترل کنیم.
 
🔸برای رسیدن به این هدف ،لازم است ضمن ماندن در منزل،رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، در جهت کاهش آلاینده های هوای آزاد تلاش نموده تا ضمن بهره مندی از تهویه درست در محیط های بسته، در کنار سایر پروتکل های بهداشتی، از کابوس کرونا در امان بمانیم. 
 
🔸بنابراین توصیه می شود؛حتی الامکان بجز موارد ضروری و یا شغلی که اجتناب ناپذیر است از منزل خارج نشویم و خریدها رابه صورت اینترنتی و تلفنی انجام داده  و دریافت کالا و خدمات درب منزل صورت گیرد.
 
🔸همچنین دمای محیط منزل را با کاهش مصرف سوخت متعادل تر نموده و برای جبران آن از لباس های گرم استفاده شود و مصرف مایعات و میوه جات و سبزیجات به خصوص مایعات‌گرم و شیر را افزایش دهیم.
 
🔸درصورت اجبار به خروج از منزل در شرایط نرمال آلودگی هوا از ماسک سه لایه استفاده شود و در صورتی که از طریق رسانه ها شرایط غیر نرمال آلودگی هوای آزاد اعلام شد، ماسک فیلتر دار یا ترکیب ماسک های سوپاپ دار و سه لایه ، به طور همزمان، به کار برده شود.
 
🔸کاهش تردد خودروهای تک سرنشین  ،نقش مهمی در کنترل آلودگی هوا و حفظ سلامت مردم دارد .همچنین بایدخودروها را معاینه و درصورت داشتن مشکل فنی که موجب آلودگی هوا شود ، سریعا نسبت به رفع نقص آنها اقدام نماییم . 
 
🔸مسئولان نیز با اقداماتی از جمله تامین سوخت های مناسب در سطح جایگاه های سوخت و صنایع، بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی با ظرفیت مناسب برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی می توانند نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشند.
 
🔸همچنین انجام برنامه ریزی برای فعالیت های بهینه صنایع ، ایجاد و توسعه فضاهای سبز،ایجاد و توسعه سیستم های تهویه مناسب هوا در ادارات و اماکن عمومی از دیگر اقدامات موثر در این زمینه به شمار می رود.
 
🔸 قرار دادن تهویه هوا در اماکن در زمان اجرای برنامه های ساخت و ساز و برنامه ریزی های مناسب برای کاهش ترافیک و روان سازی تردد خودروها، از دیگر مسائلی است که برای صیانت از سلامت جامعه از سوی مسئولان باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
 
✅ ۲۹ دی ۹۹
 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻
🆔@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/1899
۲۹ دی ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید