اخبار

شناسایی افراد بدون علامت مانع از شعله ور شدن کرونا می شود.

شناسایی افراد بدون علامت مانع از شعله ور شدن کرونا می شود.
 
 
✅دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه در نشست مدیران شبکه های بهداشت و درمان استان:🔻🔻
 
🔸اگر بتوانیم همه افراد خاموش و بدون علامت را ردیابی و شناسایی کنیم و از آنان تست «پی سی آر» بگیریم یقین بدانید این بیماری شعله ور نخواهد شد.
 
🔸هم اکنون در شرایط بسیار خوبی به سر می بریم و به لطف خدا و تلاش همکاران تعداد بیماران کاهش پیدا کرده است.
 
🔸باید شرایطی فراهم شود تا فرد بتواند به راحتی تست دهد زیرا ۵۵درصد انتقال ویروس از طریق افرادی اتفاق می افتد که هنوز علایم بیماری در آنان ظاهر نشده است.
 
🔸موضوع اصلی بیمارانی نیستند که خود به بیمارستان می آیند و بستری می شوند چراکه ۸۰درصد ناقلانی هستند که یا به بیمارستان نمی آیند و یا بدون علامت هستند و حوزه بهداشت باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشد و کار کند.
 
🔸اگر فرد مثبتی شناسایی شد باید تمام افرادی که با وی ارتباط نزدیک داشته اند نیز رصد شوند.
 
🔸با وجود اینکه کادر بهداشت و درمان به صورت شبانه روز مشغول انجام خدمت هستند و کار می کنند ولی این کار طاقت فرسا موجب نشده که انگیزه از همکاران گرفته شود.
 
🔸در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همه سازمان ها، نهادهای نظامی و انتظامی و به ویژه سپاه به این طرح ورود پیدا کرده اند و از این فرصت به خوبی استفاده شده است.
 
🔸تقریبا به یکساله شدن این ویروس نزدیک می شویم، امیدواریم واکسن تاثیرگذاری وارد بازار شود که اگر این اتفاق بیفتد شاید تا پنج الی شش ماه دیگر این استرس ها کاهش پیدا کند.
 
🔸از مدیران شبکه های بهداشت و درمان استان درخواست می‌کنم تا نمونه گیری هوشمند و هدفمند و ثبت سامانه را حتما مورد توجه قرار دهند و مراقبت ها و پیگیری ها را برای بیمار و اطرافیان بیمار اعمال کنند.
 
🔸 ۷۴درصد مرگ های استان به علت ابتلای افراد بالای ۶۰ سال بوده و ۴۳درصد افراد بستری شده از ابتدای شیوع ویروس نیز بالای ۶۰سال داشته اند، زیرا بیماری های زمینه ای در این محدوده سنی بیشتر دیده می شود.
 
🔸در مناطق زرد براساس دستورالعمل، تالارهای پذیرایی که جز گروه مشاغل چهار هستند نباید بازگشایی شوند ولی به دلیل مشکلات اقتصادی تالارداران تعهد داده اند که با کمتر از ۵۰درصد ظرفیت و رعایت کامل پروتکل کار کنند.
 
✳️دکتر عبدی مشاور و رییس دفتر ریاست دانشگاه:🔻🔻
 
🔹دغدغه و حساسیت های دانشگاه در اوایل بیماری کرونا موجب شد، استان کرمانشاه جزو استانهای برتر کشور در زمینه کنترل و شیوع کرونا شود.
 
🔹پیش بینی و آینده نگری ها موجب شد که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزو سرآمدهای دانشگاههای کشور شود و این امر حاصل نمی‌شد جز با تلاش‌، همدلی و همکاری مجموعه بهداشت و درمان استان که واقعاً جای تقدیر و تشکر دارد.
 
🔹شعار " هر خانه یک پایگاه سلامت" در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی باید تداوم داشته باشد، زیرا این طرح از وارد شدن به پیک چهارم بیماری پیشگیری‌ می‌کند و یا از عوارض و شیوع شدید آن می کاهد.
 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻
🆔@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/1865
۱۱ دی ۱۳۹۹ ۲۲:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید