اخبار

✅اقدامات بسیار خوبی در زمان همه گیری ویروس کرونا به منظور حفظ سلامتی مادران باردار در حوزه بهداشت در استان انجام شده است

✅اقدامات بسیار خوبی در زمان همه گیری ویروس کرونا به منظور حفظ سلامتی مادران باردار در حوزه بهداشت در استان انجام شده است
 
 
♻️دکتر  شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه:🔰
 
🔸اگر زنان باردار به ویروس کرونا مبتلا شوند باید مراقبت‌های ویژه‌ای را برای قبل، بعد و همچنین حین بارداری آن‌ها در نظر گرفت و نوزاد این مادران نیز باید با حساسیت بیشتر و بالاتری نگهداری شوند تا بهبودی کامل حاصل شود.
 
🔸از آنجا که زنان باردار از جمله گروه‌های پرخطر در دوران همه‌گیری کرونا محسوب می‌شوند و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.
 
 🔸بنابراین از زمان همه گیری ویروس کرونا اقدامات بسیار خوبی به منظور حفظ سلامتی و جان مادران باردار در حوزه بهداشت در استان انجام شده است
 
🔸برنامه آنکالی کارشناسان ستادی سلامت مادران بهداشت و درمان و رابطین بارداری های پرخطر بیمارستانها بطور ۲۴ ساعته ، تشکیل کمپین مبارزه با کرونا ویروس در مادران باردار با  حضور تمام کارشناسان ستادی بهداشت و درمان و رابطین بارداریهای پرخطر در بیمارستانهای بخش خصوصی و دولتی از مهمترین اقدامات انجام شده است.
 
🔸همچنین نوبت دهی دریافت مراقبت های بارداری به مادران باردار به منظور جلوگیری از حضور غیر ضروری و شلوغی مراکز یا پایگاه ها و ارائه آموزش پیشگیری از ابتلا ویروس کرونا و خوداری از خروج غیر ضروری از منزل به مادران باردار، انجام غربالگری مادران باردار از نظر علائم ویروس کرونا طبق پرتکل های کشوری  از دیگر اقدامات انجام شده در راستای حفظ سلامت مادران باردار می باشد.
 
🔸در این مدت  نتایج برخی از خدماتی که نیاز به حضور مادر در پایگاه بهداشتی یا خانه بهداشت را ندارد مانند آزمایشات و سونوگرافی به صورت تلفنی پیگیری شده است.
 
🔸تهیه لیست مادران باردار پرخطر و مادرانی که زایمان آنان نزدیک می باشد به صورت ماهیانه جهت پیگیری روزانه وپیگیری و ارجاع مادران باردار با علائم محتمل بیماری به مراکز منتخب پیشگیری و درمان بیماری کووید ۱۹ نیز انجام شده است.
 
🔸 همچنین پیگیری انجام دریافت و گزارش آزمایشات PCR، مادران باردار مشکوک به بیماری کووید۱۹پیگیری وضعیت مادران باردار مبتلا به بیماری ویروس کرونا تا بهبودی بصورت روزانه نیز در این مدت  به صورت مستمر انجام  می شود.
 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻
🆔@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/1797
۶ دی ۱۳۹۹ ۲۲:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید