اخبار

بیش از ۱۰ هزار خانوار کرمانشاهی غربالگری شدند

بیش از ۱۰ هزار خانوار کرمانشاهی غربالگری شدند
 
کرمانشاه- ایرنا- سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد که در راستای طرح کنترل محله محور ویروس کرونا ۱۰ هزار و ۳۶۲ خانوار در سطح استان غربالگری شدند. 
 
دکتر ابراهیم شکیبایی اظهار داشت: این طرح تحت عنوان طرح شهید قاسم سلیمانی برای اولین بار در کشور در استان کرمانشاه اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه این طرح با همکاری بسیج و دیگر ارگان ها به مرحله عملیاتی درآمده است گفت: به منظور اجرای این طرح استان کرمانشاه را به ۲۲ منطقه تقسیم کرده‌ایم که ۱۰ منطقه آن در مرکز استان قرار دارد.
سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: یک هزار و ۳۰۶ نفر متشکل از اعضای بسیج، کادر درمان و هلال احمر در قالب ۵۷۵ تیم اجرای این طرح را بر عهده دارد.
شکیبا افزود: در راستای اجرای این طرح تاکنون ۱۰ هزار و ۳۶۲ خانواده در سطح استان غربالگری شدند و چهار هزار و ۷۴۴ مورد نیز آزمایش کرونا انجام شده است که ۲ هزار و ۶ نفر از آنها مثبت بوده است.
وی با بیان اینکه ۱۱۸ تیم نظارتی بر اجرای پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی نظارت دارند، گفت: این تیم ها تاکنون ۱۹ هزار و ۹۳۰ مورد بازرسی از اماکن عمومی انجام داده و ۲۱۹ مکان متخلف نیز به دستگاه قضایی معرفی کرده اند.
سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۶۹۶ تیم حمایتی در راستای طرح قاسم سلیمانی گفت: این تیم ها تاکنون از چهار هزار و ۵۱۰ خانواده نیازمند مبتلا به کرونا در سطح استان بازدید و بیش از چهار هزار بسته حمایتی بین آنها توزیع کرده‌اند.
بیشترین مرگ مربوط به افراد بالای ۶۰ سال
شکیبا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آمار مبتلایان در استان اشاره کرد و گفت: براساس آمارها ۴۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان ها را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهد.
وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مرگ‌های ناشی از بیماری کرونا افراد بالای ۶۰ سال هستند، گفت: این رده سنی آسیب پذیرترین افشار در مقابل کرونا محسوب می‌شوند.
سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: همچنین در این استان شایع ترین بیماری زمینه ای که منجر به مرگ افراد مبتلا به کرونا می شود، بیماری قلبی و عروقی است.
تخلف بهداشتی در اصناف
شکیبا در ادامه در رابطه با مشاهده تخلف بهداشتی در برخی از اصناف گفت: بیشتر تالارهای پذیرایی در سطح استان بسته است اما کماکان مواردی از تخلف در بین این صنف مشاهده می شود.
وی افزود: آرایشگاه ها و سالن های زیبایی بانوان و باشگاه های ورزشی خصوصی نیز از جمله مشاغلی هستند که گاهی تخلف در میان آنها مشاهده می شود.
سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان این که در روستاها کماکان شاهد برگزاری آیین های عزا و عروسی هستیم، گفت: از فرمانداران و بخشداران می خواهیم که با این گونه مراسم که از مهمترین عوامل شیوع بیماری کرونا محسوب می شود برخورد کنند.
۶ دی ۱۳۹۹ ۱۹:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید