اخبار

کووید ـ 19 و بارداری

کووید ـ 19 و بارداری

 

انجام مراقبت های زمان بارداری برای سلامتی مادر و جنین ضرورت دارد. مادران می‌توانند پس از مشورت با پزشک و مامای خود هر یک از این مرقبت ها را لغو کند. برخی از ویزیت ها می توانند از طریق تماس تلفنی یا ویدئویی انجام شوند و پزشک یا ماما در صورت مناسب بودن این مورد را در نظر خواهند گرفت.

کتایون جلیلی کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشتی عنوان کرد: اگر مشکلی در دوران بارداری پیدا کردید، در تماس با پزشک یا ماما خود تردید نکنید و بهترین راه دریافت مراقبت را با آنها در میان بگذارید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید رعایت کلیه اقدامات احتیاط آمیز و ضرروی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا می‌باشد.

جلیلی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا ویروس کرونا در زمان بارداری به جنین منتقل می شود؟ گفت: ما هنوز نمی‌دانیم که آیا ویروس حین بارداری از مادر به جنین منتقل می شود یا خیر، ویروس کرونا در مایعات واژن، خون بند ناف یا شیرمادر دیده نشده است. با این‌حال اطلاعات همچنان درحال به‌روزرسانی است. ویروس کرونا تاکنون درمایع آمنیوتیک یا جفت نیز دیده نشده است.

جلیلی جهت کاهش اضطراب ناشی از زایمان، به مادران باردار پیشنهاد کرد: داشتن یک برنامه برای زایمان می‌تواند به شما حس کنترل بیشتری بدهد تا به این ترتیب احساس اضطراب را تسکین دهید، در عین حال در موقعیت کنونی و بسته به محل زندگی‌تان شاید کمتر بتوانید چیزی را از قبل پیش‌بینی کرده و درنظر داشته باشید. لازم است «کارهایی مثل این که وقتی درد زایمان شروع شد، به چه کسی زنگ بزنید، چه کسی و کجا در طول پروسه زایمان از شما پشتیبانی می‌کند. از قبل به این موضوع فکر کنید که چه محدودیت‌هایی برای زایمان داخل بیمارستان برای افراد خانواده یا کسانی که دوست دارید همراه‌تان باشند وجود خواهد داشت.

جلیلی همچنین پیشنهاد می‌کند کارهای ساده‌ای مثل «انجام ورزشهای کششی، ورزش های تنفسی و تماس با پزشک زنان/ماما/پرستار»  در خانه انجام دهید تا آرامش بگیرید. «تا جایی که می‌توانید بر مراقبت از خودتان تمرکز کنید. خوب بخورید، خوب بنوشید ، دستان خود را روی شکم‌تان بگذارید و از بارداری لذت ببرید» 

در آخر جلیلی تاکید کرد: بهترین اقدامات برای پیشگیری از انتقال کرونا بعد از زایمان این است که همه چیز را ساده برگزار کنید؛ فقط با افراد نزدیک خانواده‌تان تماس داشته باشید و در حال حاضر بازدیدکننده دیگری نپذیرید.

۶ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید