اخبار

هفته ملی سلامت بانوان ایران (30-24 مهرماه)

هفته ملی سلامت بانوان ایران (30-24 مهرماه)
سهرابی رییس گروه  سلامت میانسالان معاونت بهداشتی عنوان کرد: به همان اندازه که ویروس کرونا خطرناک و مرگ آفرین است، اثرات ناگوار و مخرب بی تحرکی و نشستن طولانی مدت بر سلامتی نیز می تواند منجر به عواقب ناخوشایندی گردد. بی تحرکی و نشستن طولانی مدت سم مهلکی است که به اندازه استفاده از یک پاکت سیگار در روز می تواند ضربه های جبران ناپذیر به سلامتی وارد آورد.
با توجه به  بررسی های انجام شده، فعالیت بدنی در سلامت جسمی و روانی افراد، تاثیر بسزایی دارد و پرداختن به این موضوع جهت بهبود شیوه زندگی سالم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 سهرابی در ادامه گفت: اپیدمی کووید 19 بیش از پیش نشان داد که فعالیت بدنی نه تنها در پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر بلکه در تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری های عفونی نیز باید جدی گرفته شود. نقش فعالیت بدنی منظم در پیشگیری و درمان بیماری های غیر واگیر ازجمله بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت و سرطان های پستان و کولون، پیشگیری از فشار خون بالا، ارتقا سلامت روان، تأخیر در آغاز علائم  دمانس و بهبود کیفیت زندگی برکسی پوشیده نیست. اما نکته ای که شایان اهمیت است نقش فعالیت بدنی با شدت متوسط در بالا بردن ایمنی و مقابله بدن ما با ویروس های تنفسی می باشد. براساس مطالعات انجام شده، بین 20 تا 30 درصد کاهش نرخ عفونت های تنفسی ویروسی در افرادی که فعالیت بدنی شدت متوسط دارند مشاهده شده است. همچنین فعالیت بدنی از طریق تاثیر بر کاهش اضافه وزن و چاقی که به عنوان یکی از عوامل خطر کووید 19 محسوب می شود و همچنین با افزایش توان قلبی تنفسی بر کنترل کووید 19 موثر است.
سهرابی عنوان کرد: فعالیت بدنی با شدت متوسط شامل فعالیت هایی است که حداقل 10 دقیقه به طور مداوم طول بکشد و موجب افزایش تعداد تنفس و ضربان قلب شود مانند حمل بارهای سبک، بالا رفتن مکرر از پله های کوتاه یا پیاده روی.
مکان انجام فعالیت ورزشی در دوره اپیدمی کووید 19:
با توجه به احتمال ابتلا به بیماری 19 COVID- در مکان های عمومی و پر تردد انجام فعالیت بدنی در محیط های عمومی مانند باشگاه ها و پارک ها مگر با رعایت ضوابط خاص توصیه نمی شود. بهترین مکان جهت انجام فعالیت بدنی در منزل ترجیحا در یک اتاق با تهویه مناسب می باشد.
فاصله اجتماعی در حین فعالیت ورزشی در دوره اپیدمی کووید 19: 
سهرابی تاکید کرد: فعالیت بدنی باید دور از جمعیت با اجتناب از تماس با سطوح وسایل ورزشی بوستان ها، صندلی پارک ها و ... انجام شود. فاصله ایمن در هنگام پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری در شرایط شیوع بیماری کووید 19، یک تا دو متر بین افراد در وضعیت ثابت توصیه می شود. 
 
۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۴:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید